Etableret over hele verden, padel bliver mere og mere populær med de forløbne dage, og dens vækst virker uendelig.

Det er det, vores kolleger fra Marca i en eksklusiv rapport om den aktuelle situation af padel på verdensplan.

”Vi føler mere og mere støtte på tribunerne og på gaderne”

Spurgt under et interview for det spanske dagblad, Paquito Navarro, 32 år gammel og nuværende nummer 8 i WPT gav sin vision om padel. For Sevillian er det “En let at lære sport, meget omgængelig og billig”. Dette forklarer stort set dens succes med den brede offentlighed.

For at Alejandra salazar, nummer 2 for damerne, den padel ”Kan betragtes som en kæmpe, men det kan stadig udvikle sig meget mere i løbet af de næste par år. det padel gør dig afhængig og presser dig til at blive bedre, uanset om du er professionel eller bare amatør. Vi skal altid lære, og fordelen ved denne sport er, at den ikke giver meget plads til monotoni.
Faktisk ændrer vi partnere, modstandere, spilleforholdene og terrænet varierer hele tiden, og for nogle turneringer skal du tage hensyn til klimaet og den geografiske situation ”

Hun slutter med at udtrykke sin glæde over at se, at padel bliver mere og mere populært, og spillerne får meget støtte, uanset om det er under spil eller endda på gaden.

 Et ustoppeligt boom

I de senere år har ikke mindre end 35 byer i Spanien været vært for begivenhederne i World Padel Tour.

WPT Spanien er værtbyer siden 2018

Uden at glemme de andre lande rundt om i verden, der har fungeret som værter, hvad enten det er gennem turneringer eller udstillinger:

  • Mexico
  • Italien
  • Argentina
  • Brésil
  • Portugisisk vin
  • Suede
  • Egypten
  • Fransk vin
  • ...

Le padel bliver dermed den næstmest praktiserede holdsport, lige efter fodbold blandt vores iberiske venner.

Spaniens holdsportprocent padel anden position

 

Mellem 2019 og 2020 steg antallet af kampe og timer med tv -udsendelser også fra 112 timer til 152 timer og fra 45 live kampe til 76.
Vi kan se en stigning på 171% siden 2018.

Ditto vedrørende gruppens Youtube -side: mellem 2018 og 2021 udviklede antallet af visninger sig positivt til + 166%.

Med hensyn til sociale netværk er det en navnløs succes, fordi vi bemærker, at antallet af abonnenter i 2018 var 620. I 699 tæller WPT -konti ikke mindre end 2021 følgere i alt.

Selvom Spanien er et fodboldland, er det betydeligt, at kun 9 La Liga -hold har fundet flere abonnenter end WPT.

Det, der er sikkert, er, at i den digitale tidsalder og sociale netværk er padel er ikke ved at stoppe der.

Succes på tværs af grænser

Som vi kunne se lidt mere ovenfor, kunne der arrangeres konkurrencer på mere end tolv forskellige destinationer, som på deres niveau og med deres midler forsøger at få sporten til at vokse.

Lande som Sverige, Italien, Finland og endda Belgien arbejder hårdt på at gøre denne disciplin åben for alle.

Et stort antal begivenheder er allerede dukket op og sportskomplekser dedikeret til padel komme lidt mere ud af jorden hver dag, f.eks Padel Zenter af fodboldspiller Zlatan Ibrahimovic eller kolossale projekter Italien.

Hvilken fremtid for padel ?

Fremtiden for padel generelt er meget lovende, men David Hernandez, WPT GM, ved, at der stadig er lang vej til, at sporten bliver en af ​​de mest fulgte rundt om i verden.

Organisationen annoncerede for nylig via en pressemeddelelse at det styrker sig selv ved at hente en minoritetsaktionær for at styrke sin økonomi og regne med, at en ny spiller fortsætter sin ekspansion.

Det andet vigtige punkt at understrege er, at fans fra næste år skal kunne nyde flere dage med audiovisuelle udsendelser. Der er faktisk en stærk efterspørgsel fra offentligheden, og WPT Management ser ud til at ville imødekomme det.

Endelig er det internationaliseringen af padel hvilket vil være et stort problem i de kommende år. David Hernandez ville gerne have, at kampene blev sendt i mere end 70 lande derfor er det i øjeblikket i forhandlinger med flere tv -kanaler.

 

credits: Brand

Sebastien Carrasco

Fremtidens naturlæge og brænder for padel, Seb er sundhed/mad herre for Padel Magazine. Han jonglerer mellem pala, quinoa og æteriske olier. I næsten to år nu har han beskæftiget sig med nyheden om den lille gule bold med samme passion.