Tennislærere vil nu støtte integrationen af padel inden for klubben, hvor de lærer tennis at overvinde en træthed ved at udføre den samme aktivitet i årevis.

Ligesom klubledere er lærernes ønsker meget forskellige. Flere faktorer spiller også ind.

Først og fremmest er ikke alle tennislærere på fuld tid. Dette spiller faktisk på dette ønske om at ønske at se ankomsten af padel i deres klub, for afhængigt af deres tid i klubben adskiller deres engagement og interesse i klubben sig. Derudover har en lærer, der er deltid, ikke nødvendigvis tid til at undervise i padel og kan derfor være ligeglade med padel i klubben, hvor han underviser.

https://padelmagazine.fr/annuaire-padel/formations/

Derefter tennislærerne, der svarer til det nuværende flertal af trænere for padel, er stadig meget lidt at undervise. I vores undersøgelse underviser kun 4,8% af prøven, og kun lidt mere end en ud af to respondenter har nogensinde tænkt på at tage et eksamensbevis " padel », Som i øjeblikket stadig ikke findes, det er en træning. Sammenlignet med to år siden så vi ikke en klar ændring i procentdelen af ​​trænere, der ønskede at tage eksamen for en omtrent lignende prøve.

Endelig spiller aldersvariablen sin rolle i ønsket om at ønske at undervise i denne nye sportsaktivitet. Unge trænere er mere tilbøjelige til at udvikle nye færdigheder og blive involveret i padel.

Denne hypotese skal derfor delvist gengives. De fleste lærere går ikke ind for at investere i denne gren af padel.

Fotokredit: OSS Barcelona

Pierre Lemonnier

Pierre studerede STAPS og validerede en kandidatgrad i sportsledelse efter at have studeret i Reims, Frankfurt og Lille. Jeg opdagede padel i 2014 i løbet af mit Erasmus-år i Frankfurt takket være en spansk ven. Fanden er det godt padel !