Først og fremmest vil vi analysere vigtigheden af, at kommercielle strukturer er synlige for samfundet.

De interviewede fagfolk var alle enige om, at padel er et marked, der mangler synlighed. I modsætning til tennis, som er en sport, der er en del af Frankrigs historie, er padel er en sport, der stadig er for lidt kendt af franskmændene til at håbe en dag at være i de sportsgrene, der mest praktiseres i Frankrig.

Imidlertid er de fleste professionelle optimistiske med hensyn til dens udvikling i de kommende år, og dette kræver sportens almindelige synlighed. "Ord til mund har sin virkning, men det, vi mangler, er synlighed for offentligheden, som stadig er ret lav". Selvom store tv-kanaler som "Canal" eller "BFM" præsenterede denne sport som en ny blomstrende sport i Frankrig, er for få mennesker bekymrede over denne sport.

En reel interesse i at udvikle ekstern kommunikation

Offentlig synlighed begynder med mund til mund. Faktisk kommunikation omkring padel forbliver stærk nok internt, men problemet er adgangen til denne kommunikation. Specifikt hvis en person ikke går sammen med en tilhænger af padel, vil han ikke have nogen måde at blive informeret om oprettelsen af ​​en ny klub af padel eller bare noget, der kunne vække nysgerrighed over for denne sport. Mange informationssider findes på sociale netværk eller endda webmagasiner som " Padel Magazine », Men dette forbliver ganske lavt med hensyn til synlighed, selvom dette medium er den vigtigste informationskilde for alle spillere og klubber i padel.

Således skal ekstern kommunikation styrkes af en stærkere organisation, selvom FFT for nylig har boostet aktiviteten.

Synlighed gennem virksomheder

    Synlighed involverer også felt- og turneringssponsorering. Faktisk hver klub af padel har til opgave at omdøbe hvert af deres land, at lave "Navngivning", for synlighed hos virksomheder. Faktisk får sponsorerede felter en bestemt værdi, som er gavnlig for klubben. Hertil kommer, at padel praktiseres af alle aldersgrupper, så en iværksætter, der kommer for at lege padel på et websted sponsoreret af et firma kan spørgsmålet opstå " hvorfor ikke mig ? "og dermed tilføje virksomheder synlighed, men frem for alt fremme "mund til mund" og kommunikation af sporten.

Denne eksterne synlighed understøttes af alle klubber i padel men det er stadig ret lavt. Imidlertid er en håndfuld virksomheder specialiseret i padel for nylig er opstået. Dette er tilfældet med virksomheden " Padel Sportsbegivenheder ”, der arbejder på 3 tilbud til fremme af kommunikation mellem klubber og sport. Dette firma leverer mediedækning og støtter klubber i deres marketing- og kommunikationsstrategi. Derudover afholder hun begivenheder ved at opbygge et felt af padel hvor som helst med promovering af øvelsen på begivenheder, som for eksempel i Rolland Garros.

Denne type virksomhed fremmer den eksterne kommunikation af denne praksis ved at vise padel på begivenheder, som atleter deltog i, selvfølgelig, men også turister, familier, stjerner og investorer.

Ifølge mange iværksættere som Mr. Baptiste Poey, direktør for Padel Sportsbegivenheder, ud over lav synlighed, padel kunne være faraminøs takket være "En reel og solid udviklingsstrategi med en stærkere økonomisk model".

 Tema 2: Synlighed
Udvikle ekstern kommunikationo Synlighed baseret på “mund til mund”.

o Utilstrækkelig mediedækning til offentligheden.

o En stærkere organisation skal tage ansvar for større synlighed.

Synlighed gennem virksomhedero Felt sponsorering gør praksis synlig for virksomheder.

o Virksomhed, der fremmer synligheden af ​​denne sport gennem deres aktiviteter

o Fremme af padel på større begivenheder.

Tanguy Le Roux

Studerende i Master 2 iværksætteri og innovation ved IESEG SCHOOL OF MANAGEMENT i Paris og lidenskabelig med sport besluttede jeg at afsætte min afslutning på studiet til fremkomsten af padel i Frankrig som en sport og social praksis og den tilhørende markedsudvikling. Efter at have boet 22 år i Marokko og i 5 år i Frankrig er jeg meget glad for at kunne dele mine færdigheder.