Mødes i dag med Dionisio Ugalde, ansvarlig padel for et helt nyt mærke af pala, Oxdog, direkte fra Sverige.

“Vores første kollektion”

"Oxdog er et svensk firma, der oprindeligt kommer fra hockey. Det er en disciplin, der praktiseres meget i landet. Dette firma blev oprettet for tolv år siden. Siden starten har dets ambitioner været at fremstille kvalitetsprodukter udstyret med de bedste teknologier.

“Jeg blev kontaktet for to år siden, da jeg arbejdede i Spanien inden for e-handel i sektoren for padel. Mærket forklarede mig sit ønske om at komme ind i pala-industrien. Så jeg tog til Sverige for at møde dem. De virksomhedsledere, jeg var i kontakt med, viste mig deres knowhow, og vi lavede en femårig strategi. I tre år har vi udviklet forskellige teknologier og i dag har vi vores første kollektion”.

Den første samling fra Oxdog præsenteret ved Master Finalen i Barcelona

Stærkere ganer med mindre vibrationer

"Det padel boomer på europæisk jord. Inden vi begav os ud på dette nye eventyr, havde vi allerede en vigtig baggrund i fremstilling baseret på kulfiber og glas.. Derudover ønskede vi at udvikle os i en ny sport og den padel eksploderer i Sverige og Europa.”

"Som du kan se, besluttede vi ikke at væve vores kulfiber på den sædvanlige måde. Dette giver palaen mere styrke og holdbarhed. Vi tilføjede også to vægte, en i hovedet og den anden ved nakken. Dette er aftageligt, hvis det er nødvendigt. I øjeblikket har vi kun en enkelt vægt på 8g, men vi overvejer at udvikle andre".

"Vi ønsker, at når spilleren prøver en af ​​vores ketsjere, har han en god følelse, og at han kan udnytte det faktum, at der ikke er vibrationer eller sløv støj. Først synes de, det er mærkeligt, men efter 5. skud synes de, det er behageligt, og palaen reagerer meget hurtigere”.

Ramiro Choya luksus samarbejdspartner af mærket Oxdog

"Skab et drømmehold med topspillere"

”Vi skal tage det trin for trin, og vores mål er baseret på fem år. Vi vil gerne være i Top 5 mærker. I øjeblikket samarbejder vi med Ramiro choya. Idéen ville være at skabe et drømmehold med topspillere fra flere lande som Frankrig, Belgien, Danmark, Sverige mm. Vi vil gerne gøre tingene rigtigt og ikke gå for hurtigt. Vores produkt er godt, det er bare et spørgsmål om tid. Vi ønsker at gennemføre denne udvikling med god logik og ikke satse alt på en enkelt spiller. I dag promoverer vi vores samling internationalt. Vi var i Sverige, i Italien for at promovere mærket. I Spanien har vi forskellige centre, hvor vi udlåner vores ketsjere til test. Hvis spillere godt kan lide vores produkter, ellers er det lige meget. Men i øjeblikket oplever disse palas en god succes”.

Find nu dette interview på engelsk.

Sebastien Carrasco

Fremtidens naturlæge og brænder for padel, Seb er sundhed/mad herre for Padel Magazine. Han jonglerer mellem pala, quinoa og æteriske olier. I næsten to år nu har han beskæftiget sig med nyheden om den lille gule bold med samme passion.

Tags