Nicolas Hervé de Beaulieu er udviklingschef padel Den 4PADEL Bordeaux. Han fortæller os om sin karriere og hans mission inden for 4PADEL. En mission med fokus på netværksudvikling padel 4PADEL tilhører den berømte 5-a-side fodboldgruppe: FIVE.

Fortæl os om din rejse til padel og 4PADEL Bordeaux

For 3 år siden lavede jeg en 6-måneders praktik hos FIVE Bordeaux, jeg vidste ikke Padel på det tidspunkt. Fra tennis blev jeg hurtigt interesseret i det, og ligesom mange mennesker blev jeg hurtigt afhængig. Derefter blev jeg ansat på en fast kontrakt. Jeg har ansvaret for udvikling padel til 4PADEL Bordeaux og min daglige mission er at definere vores tilbud (begivenheder, turneringer, ligaer, træning) padel og at kommunikere disse til vores B til B og B til C. kunder. Vores tilbud er meget varierede med oprettelse af fritidsturneringer og godkendte turneringer (FFT), organisering af seminarer, lancering af en skole af padel, udvikling af padel associerende også for at nå et maksimum af mål, uanset om de er virksomheder eller enkeltpersoner.

Dit mål

Vores hovedmål er at deltage i udviklingen af padel på globalt plan. Det Padel er et nyt marked i Frankrig, der lige er begyndt at gøre sig kendt for offentligheden. Vores mål er derfor at udvikle dette nye marked, der stadig er i en støvtilstand sammenlignet med det spanske marked, der betragtes som Mekka for denne sport. Vi er derfor orienteret mod demokratisering af denne sport i første omgang i forhold til FFT, som selv har lanceret en udviklingsstrategi for sporten. padel. Denne proces involverer derfor arbejde med lokale foreninger, tennisklubber, men også enkeltpersoner, der ønsker at opdage denne sport.

Atmosfæren i klubben

Au padel, vi ser en vis gemyttighed, vi prøver at etablere et tillidsforhold til vores kunder, så det bliver en vane for dem at komme og lege i vores firma og selvfølgelig at beholde dem. Sammenlignet med tennis er atmosfæren i padel er sjovere, alle kommer til at have det sjovt, hvad enten det er i fritid eller i konkurrence, hvilket fremmer skabelsen af ​​et samfund. Det er en ny sport, som folk ikke nødvendigvis kender til. Så i dette lille samfund kender alle hinanden. Det Padel kl. 4PADEL det er en familie, vi kommer for at lege padel, se vennerne spille, tage en drink efter spillet, og vi prøver altid at holde denne varme atmosfære.

Social praksis

Mange mennesker kommer for at lege padel og kender ingen. Efter et par dage dannes en gruppe, og disse mennesker mødes undertiden endda udenfor. Nogle spillere handler endda forretninger sammen takket være deres fælles lidenskab. Lidt som golf, som også er kendt for sine spil, hvor spillerne udveksler og snakker om arbejde.

Dine handlinger

I september ønskede FIVE at lancere sit eget brand Padel, sådan 4PADEL. Vi ville virkelig skabe et rigtigt univers padel for vores kunder og for at forbedre dem med mere kvalitative infrastrukturer og ikke bare lande i et hjørne af et Foot5-center.

Nu klokken 4PADEL Bordeaux har vi 7 baner med den nyeste generation tæppe, to af dem tillader udflugter, en bestemt bar padel er oprettet og en Proshop Babolat lige kommet ud.

Organiseringen af ​​turneringer som P1000 tillader også spillere på højt niveau som Blanqué / Bergeron-parret at komme og opdage vores infrastrukturer og vores ønske om at øge denne praksis. Til udviklingen på nationalt niveau har vi også hyret Thomas Dulion, der er ansvarlig for udviklingen af ​​brandet 4PADEL på nationalt plan.

Han arbejder især med skuespillerne i Padel i Frankrig og i Europa Babolat, FFT, de forskellige turneringskredsløb ... Derudover blev Jorge De Benito, tidligere 147. verdensmester, opfordret. padel for at give os en spansk vision om markedet og de handlinger, der skal implementeres!

Fremtiden for padel

Le Padel vil helt sikkert fortsætte med at udvikle sig i Frankrig, der har været en reel udvikling af denne sport i de senere år, medierne er i stigende grad interesseret i den, og vi skal fortsætte med at fungere som et stafet mellem det franske og det spanske kredsløb som er en ekstraordinær udstillingsvindue for denne sport, som kun beder om at blive kendt. FFT lancerer en udviklingsplan for denne praksis, og lidt efter lidt er offentligheden begyndt at være fortrolig med denne sjove, meget tv-praksis, som kun beder om at eksplodere i det fri.

Tanguy Le Roux

Studerende i Master 2 iværksætteri og innovation ved IESEG SCHOOL OF MANAGEMENT i Paris og lidenskabelig med sport besluttede jeg at afsætte min afslutning på studiet til fremkomsten af padel i Frankrig som en sport og social praksis og den tilhørende markedsudvikling. Efter at have boet 22 år i Marokko og i 5 år i Frankrig er jeg meget glad for at kunne dele mine færdigheder.