Fremkomsten af ​​et marked kræver god økonomisk rentabilitet for sine spillere. Faktisk padel kan kun eksistere, hvis dets komponenter har en god økonomisk situation. Men ifølge nogle professionelle, rentabiliteten af ​​en klub padel kan være meget lang. Vi taler om en "Ikke enkel økonomisk model", fordi investeringen er meget vigtig, og rentabiliteten ved simpel leje af domstole kan være meget lang. Det er af denne grund, at klubberne i padel har udviklet dynamik i forfining af deres tilbud.

For at fremskynde deres rentabilitet og styrke deres økonomiske model er der oprettet tilbud, der tilbyder turneringer, ligaer, seminarer, rekruttering af lærere og events.

Dette tilbud involverer betydelig kommunikation i BtoC og BtoB og en tilstrømning af penge, hvilket fremmer investeringsafkast.

Rentabiliteten på et tilbud, der hovedsageligt består af medlemskab og begivenheder, kan vise sig at være lang. I vores tidligere dele så vi, at etableringen af ​​en padel varierer mellem 15 og 000 euro, prisen afhænger af jordens kvalitet og jordens arbejde. Hvis vi tilføjer huslejen og nogle mellemliggende gebyrer, viser dette, at der investeres en mængde penge til en aktivitet, der stadig er for lidt kendt i Frankrig. Således rentabiliteten af ​​en klub padel er endnu ikke en succes.

Tanguy Le Roux

Studerende i Master 2 iværksætteri og innovation ved IESEG SCHOOL OF MANAGEMENT i Paris og lidenskabelig med sport besluttede jeg at afsætte min afslutning på studiet til fremkomsten af padel i Frankrig som en sport og social praksis og den tilhørende markedsudvikling. Efter at have boet 22 år i Marokko og i 5 år i Frankrig er jeg meget glad for at kunne dele mine færdigheder.