Vores kollega fra Padelnavneforståelse gennemførte en undersøgelse blandt 300 spillere for at se, hvilke mærker af ketchere, der var bedst solgt i Frankrig.

Og uden egentlig overraskelse bemærker vi, at du hovedsageligt køber palas fremstillet af industriens sværvægtere.

Bemærk, at dette bestemt er en forudindtaget virkelighed i den forstand, at de ofte er "afhængige" af padel og mellemliggende +/avancerede spillere, der svarer på denne type spørgeskemaer. Følgelig påvirkes massen ikke og kan forklare visse resultater i modstrid med virkeligheden på jorden. Hierarki af ketchere padel solgte kunne således vendes helt på hovedet.

Øverst finder vi Babolat, et fransk mærke, der oprindeligt var specialiseret i tennis, som sponsorerer en af ​​de mest karismatiske spillere, ham der længe var verdens nummer 1: Juan LeBron.

Bagved finder vi to mærker "100% padel", Nox et Bullpadel, der også stole på stjerner af padel, herunder selvfølgelig Tapia til den første, og Paquito Navarro til den anden.

Følg nøje med Head et Kuikma. Det østrigske mærke har skabt sig et navn inden for padel og tiltrækker ikke kun tennisspillere. Først med Bela og Sanyo, og nu med Arturo Coello, Paula Josemaria og Ari Sanchez, Head har altid vidst, hvordan man stoler på spillere på meget højt niveau for at skabe effektiv kommunikation.

Kuikma, et brand tilhørende Decathlon, har på sin side etableret sig i landskabet af padel over hele verden takket være palas med et uovertruffent forhold mellem kvalitet og pris.

I modsætning til andre tennisgiganter som f.eks Babolat et Head, Dunlop et Wilson synes i øjeblikket at have en lavere popularitetsvurdering ifølge denne undersøgelse. Og alligevel er Wilson archi-nærværende i landskabet af padel fransk og europæisk. Det er derfor, vi skal sætte resultaterne af denne undersøgelse i perspektiv, for med King Bela som galionsfigur er Wilson unægteligt i toppen af ​​kurven.

Vi bemærker også, at legendariske mærker kan lide Black Crown ou StarVie forblive bagud på trods af kvaliteten af ​​deres ketsjere.

Mærker gør sig også bemærket i Frankrig: Vi tænker på det svenske mærke Oxdog, det portugisiske mærke patron eller mærket med en stor historie, Varlion.

Til sidst tænker vi på det franske mærke, Teknisk fiber, som i øjeblikket kæmper for at etablere sig, selvom vi utvivlsomt har set en klar udvikling i løbet af det seneste år.

Vi vil på den anden side bemærke, at visse mærker, der formodes at være sværvægtere i sport, er fraværende på det fransktalende marked. Vi tænker nødvendigvis på Asics eller til Puma på trods af de store investeringer (Pablo Lima, Momo Gonzalez, Victoria Iglesias osv.) og deres betydelige distributionsnet. Desuden opgav Asics sagen for næsten 2 år siden.

Husk, at denne undersøgelse blev gennemført på 300 personer, som ikke nødvendigvis er repræsentative for markedet. padel i Frankrig, og at disse tal fortsat er indikationer. Faktisk kan vi have meget forskellige data ved at udføre den samme undersøgelse blandt andre praktikere.

Hvis du leder efter de bedste mærker af snesko til dit næste køb, så tøv ikke med at gå og lave endnu en i vores bibliotek !

Ved du ikke, hvor du skal købe din pala? Kom og kig på vores partnerbutikker !

Team Padel Maj

holdet Padel Magazine forsøger at tilbyde dig det bedste af siden 2013 padel, men også undersøgelser, analyser for at forsøge at forstå verden af padel. Fra spillet til vores sports politik Padel Magazine står til din tjeneste.