På et tidspunkt, hvor alle pala-mærkerne frigiver deres nye modeller til 2022-sæsonen, som nærmer sig med hastige skridt, Padel Magazine havde mulighed for at bytte med Antonio Martins (General Manager for Cartri-mærket).

Du kender tydeligvis Cartri, et spansk mærke, der har specialiseret sig i design af palas i 6 år, men også udstyr dedikeret til padel.

Dens hovedfabrik ligger i Spanien, og mærket ønsker at være tæt på sine kunder, hvilket gør kvalitet til sin prioritet.

Antonio Martins fotopalas tasker

Et positivt år

I denne første del af interviewet Antonio Martins gjorde status over de sidste 6 år af patron på markedet padel.

"Resultaterne af disse 6 år er utrolige. Da jeg gik i gang med padel Jeg havde aldrig forestillet mig at få en så stærk udvikling. Jeg tror, ​​det sidste skyldes den seriøsitet, som vi har kunnet bringe på markedet. Det er lykkedes for os at fremstille vores ketchere i Spanien og holde de samme priser i alle lande.

I begyndelsen tog vi os kun af at designe produkter til andre mærker, men i lyset af væksten i padel vi besluttede at gå ud på egen hånd og ikke længere arbejde for andre firmaer.

På internationalt plan har vores udvikling været rigtig god, især takket være de relationer, vi har kunnet skabe de seneste år. Jeg er meget tilfreds med det, vi har opnået, fordi vi nu er en del af de 15 bedste pala-mærker."

Sverige og Argentina elsker Cartri

Grundlæggeren af ​​mærket fokuserede på den globale tilstedeværelse og de mest lovende markeder for sine produkter. Spanien, selvfølgelig, men også Sverige, Argentina ...

"Sverige er et af de lande, hvor vi sælger flest palas. Og det land, der overraskede os mest, er Argentina.

Selv om vi kender alle de økonomiske vanskeligheder på det argentinske marked, sælger vi en masse palas i dette land. Argentinerne er meget følsomme over for kvaliteten af ​​vores produkter, fordi vores fremstilling indtil sidste år var 100% spansk, hvilket har givet os stor anerkendelse på markedet. Vi ses tydeligt som et premium mærke.

Cartri Shield Alpha banner

De skandinaviske lande er meget vigtige mål for os og Argentina også, fordi det er lidt af dens vugge. padel. De vigtigste markeder i øjeblikket er Frankrig, Italien, Sverige, Danmark, Argentina, Mexico og Brasilien.

Vi er i øjeblikket til stede i 27 lande. Vi vil gerne nå de 40 i 2022 og så styre denne udvikling, så vi stadig kan forsyne vores distributører uden problemer."

Sats på Frankrig

"Jeg tror, ​​at Frankrig om nogle år vil være et marked, der vil indhente Spanien. Historisk set har den et godt præg i tennis, og lidt efter lidt vil mange spillere af denne sport forgrene sig mod padel som i Spanien eller andre lande.

Frankrig er et stort land af sportsfolk, der har alle de nødvendige kvaliteter til at blive et stort land i padel (infrastrukturer, spillere, nærhed til Spanien og den spanske befolkning på fransk territorium) ”

Selvom padel i Frankrig har allerede oplevet et boom. Jeg tror, ​​der stadig er meget at gøre, det er i øjeblikket kun 30% af dets udviklingskapacitet. Mange gode spillere kommer ud af skyggerne og gør sig mere og mere kendt, især i den kvindelige kategori med spillere i Top 30, jeg tænker f.eks på Alix Collombon og Léa Godallier.

Det er et marked, som vi ønsker at satse på og i 2022 henvende os til visse spillere for lettere at komme ind i dette geografiske område.

Det forbliver meget kompliceret, fordi markedet mildest talt er lukket, men jeg tror, ​​at vi har seriøsitet og kvalitetsprodukter nok til at komme ind i Frankrig mere seriøst”.

Cartri Tamarit Speed ​​​​X 2022

En del af den delokaliserede produktion

En vigtig ændring af det spanske mærke er naturligvis flytningen af ​​en del af produktionen til Asien (modellerne i Premium-serien fremstilles stadig i hånden i Spanien).

Den administrerende direktør forklarer:

"Vi var tvunget til at gennemgå vores produktion og placering af en åbenlys grund: omkostninger.

Efter vores udvikling og de forskellige markeder, vi går ind på, er det faktisk umuligt i nogle lande for folk at købe en ketsjer for 300 euro. 2021 var det første år, vi begyndte at fremstille palas i Asien.

Vi har en fabrik i Kina, men vi kontrollerer kvaliteten i Spanien i vores lokaler. Så vi kan garantere kvaliteten til slutforbrugerne. Fremstillingsmetoderne er de samme som i Spanien, og det giver os mulighed for at fortsætte med at producere kvalitetsmateriale ”.

Cartri Pro Line 2022

Damerne præsenterede for 2022

For at afslutte denne samtale betroede Antonio Martins sig til mærkets nyheder og dets mål for det næste år.

“Som mange ved hos Cartri producerer vi alle typer materialer, lige fra palas til tekstiler inklusive sportstasker.

Til 2022 udgiver vi en ny tøjkollektion, som efter min mening er den bedste, vi har lavet indtil videre.

Vi har også udvidet vores udvalg af pala, men vi er også meget stolte over at have udgivet en speciel kollektion til Beachtennis og Pickleball, sport meget udbredt i USA, og som eksporteres mere og mere i Europa."

“Med hensyn til sponsorering af spillere - spillere, mvores mål for næste sæson er at satse stærkt på kvinder ved at sammensætte en TEAM CARTRI på 8 spillere.

For ordens skyld er jeg meget knyttet til dem, fordi der hjemme kun er kvinder: mine to døtre hedder Carlotta (CAR) og Trini (TRI), deraf navnet CARTRI.  I mit firma er der mange kvinder og ditto på min fabrik i Kina. Jeg er meget knyttet til denne idé om at satse på kvinder”.

Team Padel Maj

holdet Padel Magazine forsøger at tilbyde dig det bedste af siden 2013 padel, men også undersøgelser, analyser for at forsøge at forstå verden af padel. Fra spillet til vores sports politik Padel Magazine står til din tjeneste.