TECNIFIBRE laver støj midt i padel. Javier Llebot Lozano, produktchef padel i Tecnifibre vender derfor tilbage til lanceringen af ​​serien padel af TECNIFIBRE og mere generelt om ambitionen med det franske brand på det nationale og internationale marked.

Franck Binisti - Hvad er din analyse af padel nuværende? I Spanien / internationalt?

Javier Llebot Lozano - Markedet padel i Spanien er meget moden i sin praksis, men er i en fase med omstrukturering på markedsføringssiden. Mange nye spillere er dukket op med eksplosionen af ​​denne praksis, men nogle har produktorienterede diskurser, der ikke altid er forståelige for brugerne eller følger lidt vagt op med deres distributører.

Efter eksplosionen af padel i Spanien har mange markeder interesseret sig for denne disciplin og udvikler sig stærkt (Frankrig, Italien, Storbritannien osv.)

Internationaliseringen af padel og professionaliseringen af ​​alle strukturer skaber en lys fremtid for denne sport

FB -Hvordan adskiller Tecnifibres tilbud sig fra disse konkurrenters tilbud?

JLL - Fremstilling af gode produkter synes ikke længere nok for os. Det er nødvendigt for butikker, trænere og spillere at kunne identificere og forstå, hvilket produkt der passer til dem.

Vores ønske har været at forenkle diskursen og tilbyde et teknisk og effektivt sortiment. Vi arbejdede omkring nøgleelementet i padel : taktisk styring af væggen.

Vi stolede på denne specificitet for at opbygge et tilbud af højtydende produkter med en meget enkel og effektiv tale.

FB - Hvad betyder kravet #RuleTheWall?

JLL - Denne påstand udtrykker ønske fra alle spillere om at komme videre og effektivt gribe væggen, et nøgleelement i padel.

Det styrer også vores mål for at udvikle de mest effektive produkter til brug. padel veldefineret.

FB - Hvorfor begrænsede du rækkevidden af ​​ketsjere til 2 modeller?

JLL - Vi har fokuseret vores indsats på at udføre produkter, der giver en løsning på de forskellige vægstyringstaktikker. Sådan definerede vi spillerprofilerne "Wall Master" og "Wall Breaker", som gav anledning til de 2 palas.

FB - Hvad er prisstrategien for dette interval padel ?

JLL - Det virker logisk for os, at de to spillerprofiler har adgang til de produkter, der passer dem uden at have prisforskelle. Vi har placeret vores 2 palas til en enkelt pris (€ 2)

FB - Hvordan vil du promovere TF-produkter? Planlægger du at investere i spillere?

JLL - Vi vil fortsætte med at udvikle vores synergier med partnerklubber, især gennem trænere, der vil investere i padel med Tecnifibre.

FB - Hvad er TF's ambitioner om padel ?

JLL - Tecnifibre ønsker at støtte sine partnere i eventyret padel med højtydende produkter og en forståelig og let overført tale

Interview udført af Franck Binisti ved TECNIFIBRE hovedkvarter i Feucherolles

Frank Binisti

Franck Binisti opdager padel på Club des Pyramides i 2009 i Paris-regionen. Siden padel er en del af hans liv. Du ser ofte ham turnere i Frankrig for at dække de største begivenheder i padel français.