Padel Magazine - Fra 20. til 23. marts i Madrid organiserede marketingfirmaet MADISON den første internationale messe dedikeret til Padel (og Golf).

Mere end 7000 besøgende og 150 akkrediterede fagfolk passerede hinanden i gangene.

24 udstillere (forbund, mærker, producenter, klubber og andre) besvarede opkaldet.

Mærkerne Dropshot, Kaitt, Vision, Akkeron, Bull Padel og især den længe ventede ... Adidas Padel hvoraf vi var i stand til at opdage hans første racketkollektion og hans Padel, med det særlige ved at præsentere en sort overflade.

Åbningsdagen var en kæmpe succes: politikere, VIP'er og offentligheden mødte i stort antal.

Den spanske skuespiller Bertin Osborné prøvede sig på Padel under det offentlige blik ...

Både til banen kørt af Red Eleven og Adidas-banen, hvis globale lancering fandt sted i Padel Pro Show, der var over tres timers aktivitet, der gjorde det muligt for publikum at interagere med spillerne: Fede Quiles (Drop Shot), Aday Santana (Kaitt), Iciar Montes (Bullpadel) eller Gaby Reca (Bullpadel), Pedro Alonso Martinez og Marta Ortega Roby Gattiker (Adidas), blandt andre.

De første to dage af showet var dedikeret til fagfolk, hvor temaer som:

  • industriudvikling Padel,
  • certificeringsprocesser
  • landet af Padel (udvikling, boom i padel bestik osv ...)
  • Software til klubadministration
  • Sådan styrker du din klub Padel

Og specielt:

  • Udviklingen af Padel Spanien
  • Udviklingen af Padel International. Forskellige brandrepræsentanter var til stede samt vicepræsidenten for den engelske føderation og Ana Bastarreche (præsidenten for den nye europæiske føderation af Padel).

MADISON-firmaet, ledet af dets studieleder, Alberto Cuesta, benyttede lejligheden til at præsentere sit studie videre Padel.

Det anslås til 2.300.000 antallet af udøvere i Spanien, 62% er mænd og 38% kvinder. Han understreger dog, at der er flere og flere kvindelige udøvere, og kløften med mænd mindskes.

Den høje sociale klasse repræsenterer 20% af udøverne mod 60% for middelklassen og 15% for den lave sociale klasse. Tal, der afspejler en demokratisering af denne sport.

Som anerkendt af Luis Garcia, direktør for Padel Pro Show og Madison Agency, ”Industrien Padel svarede meget positivt på showet. Dette forum er blevet et korsvej for fagfolk, hvor de søger forretningsmuligheder og nye forretningsløsninger gennem udstillere, professionelle møder, møder og parallelle initiativer, som vi har udviklet. Dette bekræfter vores tro på, at der var et hul, der skulle udfyldes i universet Padel, branchen har brug for et mødested, et forum til at dele de seneste nyheder, innovation og viden, der genereres hvert år i branchen med et hovedmål: at handle ... og det er i denne tradition at vi har arbejdet og vil fortsætte med at gøre i 2015 ”.

Vi ses i 2015.

Frédéric Bertucat - Padel Magazine
Frank Binisti

Franck Binisti opdager padel på Club des Pyramides i 2009 i Paris-regionen. Siden padel er en del af hans liv. Du ser ofte ham turnere i Frankrig for at dække de største begivenheder i padel français.