I anledning af lancering af Padel Business League af MPPI, Twenty by Ten-teamet gennemgår praksis med padel i erhvervslivet, et koncept, der begynder at få folk til at tale om det i Frankrig.

LE PADEL, DEN IDEALE SPORT TIL FEDERERING AF DINE TEAM

Den ultra tilgængelige side et legende af padel gør det til en ideel sport at opretholde en regelmæssig praksis og lave animationer med samarbejdspartnere. Ingen forudsætninger med hensyn til niveau eller fysisk tilstand: tag ketsjeren i hånden og have det sjovt med det samme. Som Erwan Toussaint forklarer os, administrerende direktør Sydøst for et datterselskab af gruppen SAMSE, titelpartner for Padel Business League via sit brand MPPI, der etablerede padel meget stærkt inden for hans firma:

”Det hele startede i Cap d'Agde i 2019, vi ledte efter en sjov og tilgængelig aktivitet for vores medarbejdere, og vi blev tilbudt padel. Ingen vidste det, men blandt de omkring tredive medarbejdere kom alle ind i spillet, og vi endte med at spille hele eftermiddagen!

Kort efter blev vi begrænset, og alle de aktiviteter, vi brugte til at tilbyde vores medarbejdere, blev aflyst. Heldigvis grundene til padel udendørs er genåbnet temmelig hurtigt, og vi har indført en intern udfordring, der har holdt en stærk forbindelse mellem holdene i vores forskellige agenturer i sydvest.

I dag har vi 60 medarbejdere ud af 300, der spiller regelmæssigt, det er en god andel!

Engagere sig med Padel Business League som titelpartner syntes derfor åbenlyst for os. Dette giver os mulighed for at lede netværket af agenturer MPPI etableret over hele territoriet og mere bredt gruppens netværk SAMSE"

Faktisk padel formidler positive værdier, der er direkte transponerbare til erhvervslivet:

  • Holdånd : intet som en del af padel at bringe to mennesker sammen! På padel det er lidt som "at vinde sammen eller tabe alene". Det er umuligt at ignorere, hvad din partner laver, du skal konstant lege og finde løsninger sammen for at være så effektive som muligt.
  • Coeducation: der er sandsynligvis ingen anden sport, der blander genrer, kulturer og generationer så let. På det hierarkiske niveau, den uformelle side af padel tillader også ledere at blive blandet med medarbejdere i en ekstra professionel sammenhæng.
  • Venlighed og deling: landet af padel er lille, det giver mulighed for at have en unik nærhed mellem spillerne. Pludselig skriger det, det griner, og det rummer ... meget! En afslappet og venlig atmosfære, der findes på banen, men også udenfor, til den berømte øl efter kampen.

Le padel i erhvervslivet, teamet af Arbejde og Padel har endda gjort det til sin kerneforretning siden 2017 ved installation padel direkte inden for virksomheder for at forbedre medarbejdernes trivsel.

MEN OGSÅ FOR AT OPRETTE EN PRIVILEGERET FORRETNINGSRELATION

Le padel er derfor et aktiv for dine medarbejdere, men det er også den perfekte aktivitet at tilbyde i en kommerciel tilgang med kunder eller leverandører. Erwan forklarer os:

”Vores sælgere begyndte at indse, at padel gjort det muligt at skabe et særligt forhold til en kunde eller en leverandør. Det er blevet et reelt argument for at lave aftaler i stedet for at invitere til en restaurant som normalt, de tilbyder en sjov, sporty og tilgængelig aktivitet som padel hvilket giver dem mulighed for at skelne sig fra konkurrenterne.

Så vi ser kunder i en anden sammenhæng: i marken sker der ting, ting griner, ting er godt ... Derudover har sælgere en konkurrencemæssig fordel, de er motiveret af udfordringen, så der er altid hævn bag! “

Coutnry Aix en Provence

En sund og motiverende udfordring, som nu skal bæres af alle virksomheder med Padel Business League, og endda freelancere, der ønsker at deltage med kolleger. Faktisk efter mange anmodninger er konkurrencereglerne ændret, og i dag er de 2 mulige scenarier for at skabe et hold:

  • Registrer medarbejdere, der arbejder inden for samme virksomhed
  • Registrer personer, der arbejder i forskellige virksomheder, hvis og kun hvis de udøver samme erhverv (eksempel: et team af fysioterapeuter, murere, ejendomsmæglere osv.)

FORDELE MED CORPORATE SPORT

tyve med ti virksomheds GO-indekser

Ledere og HR-ledere, hvis du stadig tøver med at starte dine medarbejdere på eventyret padel her er nogle tal, der kan overbevise dig.

Selon en Eurobarometer-undersøgelseville kun 17% af franskmændene udøve en sportsaktivitet inden for de professionelle rammer. Et tal, der placerer Frankrig tydeligt bagud i forhold til vores engelsktalende og nordiske naboer, en forskel, der stort set forklares kulturelt.

Ifølge en anden undersøgelse udført af Decathlon Pro i 2017 er det virksomhederne, der ikke gør tilstrækkelig indsats, da kun 7% af virksomhederne opfordrer deres medarbejdere til at dyrke sport, og “84% af de adspurgte medarbejdere vil gerne have, at deres virksomhed tager ansvar organisering af fysiske og sportslige aktiviteter".

padel forretningsliga

Men situationen ændrer sig, fordi virksomheder ønsker at blive attraktive for at fremme rekruttering af unge og fastholde deres medarbejdere. For første gang, en fransk undersøgelse, udført af Medef og CNOSF, vedrører bekymringer fordelene ved at dyrke sport i en virksomhedproduktivitet og medarbejderes trivsel.

Det fremgår af denne undersøgelse, at en medarbejder, der praktiserer en regelmæssig sportsaktivitet vil øge produktiviteten med 6 til 9% og være 27% mindre syge.

Mange nylige undersøgelser har vist vigtigheden af ​​livskvalitet på arbejdspladsen, som er blevet et reelt samfundsmæssigt og økonomisk spørgsmål. Visionen om virksomhedssport ændrer sig: en stigning i antallet af sportsafsnit inden for virksomhedsråd, multiplikation af sportsudfordringer mellem virksomheder osv. padel har alle argumenterne for at finde et sted i solen!

Info & Registreringer på Padel Business League:

Franck Binisti opdager padel på Club des Pyramides i 2009 i Paris-regionen. Siden padel er en del af hans liv. Du ser ofte ham turnere i Frankrig for at dække de største begivenheder i padel français.