Ifølge sports- og cykelforeningen krydser handelsmarkedet for sportsudstyr i Frankrig 11 milliarder euro (11,3 milliarder euro), en stigning på 3% i 2017

Franskmændene forbruger mere inden for specialiseret sportshandel og er mere og mere følsomme over for professionel rådgivning og produktteknologi. Den specialiserede sportshandel registrerede en stigning på 3,2%.

Generalistmærker som Decathlon, Go sport, Intersport drager mest fordel og opnår de største fremskridt.

Vi må heller ikke overse nettostigningen i salget af sportsartikler på internettet, som er en stigning på 10% i forhold til sidste år.

E-handelsboomen er vokset med 71% på kun 4 år og går fra 700 millioner euro i 2012 til 1,2 milliarder.

Køb har tendens til at være digital, i 2017 købte 36 millioner franskmænd på internettet, og blandt dem vælger 16% at gøre det fra deres mobil. Det digitale marked repræsenterer 12% af de franske indkøb. Ifølge Philippe Vidal vil dette skubbe detailhandelsmærker til at genopfinde sig selv og tilbyde forbrugerne en anden købsoplevelse for at konkurrere med internettet.

På europæisk niveau er Frankrig placeret på andet trin på podiet bag Tyskland på toppen af ​​forbruget af sportsudstyr med 14 milliarder euro HT.

Derudover skubber feminiseringen af ​​denne praksis væksten i salget opad. Kvinder vejer 37% på tekstilmarkedet (+ 10%) og 33% på fodtøjsmarkedet (+ 9%)

Alexandre cifuentes

Alexandre Cifuentes studerer økonomi. Han besluttede at gribe ind i virksomheden padel og på sportsmarkedet generelt. Det giver os mulighed for at vide om padel i sin helhed.