Sidste februar lancerede Décathlon sit nye brand dedikeret 100% til padel : KUIKMA.

En risikabel strategi, når du kender kraften i Artengo midt i padel. Men en strategi antaget af det franske mærke, som ønskede at have et brand dedikeret til padel og kun med ambitionen om at tilbyde snesko af padel af kvalitet.

Med et teknisk og kommunikationsteam omkring padel, Décathlon satsede stort, fordi det tog risikoen for at forstyrre Artengo-mærket, der indtil da tilbød snesko af padel.

Det mindste vi kan sige er, at starten var en succes. Snesko er meget populære, og der er endda lagermangel i nogle franske butikker. Det vil sige succesen med lanceringen af ​​brandet.

Décathlon tilbyder allerede mere end 40 egne mærker, men med KUIKMA er det kun det andet mærke inden for racketsport. Artengo tilbyder ikke længere ketsjere fra padel.

I 2018, ifølge den spanske side PALCO23, ville der have været 124.000 ketsjere padel solgt i Spanien og 171.000 Artengo-ketsjere verden over. Decathlon satsede derfor på padel ved at tilbyde det sit eget brand.

Décathlon diversificerer tydeligt ved at skabe mærker dedikeret til meget specifikke sportsgrene. Dette er tilfældet med KUIKMA, men vi havde også Tarmal, Allsix og endelig Atork inden for teamsport. Alle disse produkter var tidligere under det kendte mærke Kipsta.

KUIKMA er derfor hverken et isoleret fænomen, og dets succes er ikke tilfældigt.

Frank Binisti

Franck Binisti opdager padel på Club des Pyramides i 2009 i Paris-regionen. Siden padel er en del af hans liv. Du ser ofte ham turnere i Frankrig for at dække de største begivenheder i padel français.