Frédéric Oudeville, Kuikma produktchef, ser tilbage på eventyret fra Decathlon-mærket dedikeret 100% til padel. Kuikma har haft en god start siden årets start og endog overgået de oprindelige mål. Det fortæller os lidt mere om brandet og dets mål i 2019/2020.

  • Hvordan fungerer det i Spanien? Kan vi give nogle tal? 

Det fungerer meget godt: vi havde solgt alle vores ketsjere på 3 uger og var udsolgt i 2 måneder. 

Nu har vi netop modtaget flere beholdninger for at kunne imødekomme efterspørgslen. Vi takker alle vores kunder for deres tålmodighed.

Ydelsen er meget god i alle lande, inklusive Spanien. 

Vores mål var at tredoble vores ekspertsalg af snesko i 2019, og vi er ud over dette mål. Dette er opmuntrende for Kuikma-holdene og en stor anerkendelse kun få måneder efter lanceringen af ​​denne serie.

  • Har vi nogen feedback i Frankrig og i Europa? 

Feedbacken er fremragende. På mindre end 4 måneder har 331 spillere allerede givet deres mening, mens vi havde hundrede på vores 2 ketcher på 3 år. Vi stoler meget på dette punkt: anbefalingen er et centralt punkt i vores projekt. Det er godt, det lægger et stort pres på os om kun at tilbyde produkter, som vi er 100% stolte af.

Og i tilfældet den gennemsnitlige score af det nye racket-sortiment  er 4,81 / 5, hvilket er en fremragende vurdering. 

Ud over dets præstation er det dette kriterium, der giver os mest tillid  for fremtiden.

  • Hvad er KUIKMA-programmet i år i Frankrig og internationalt?

Vi begrænser os til niveauet for underholdning og begivenheder for at holde priserne lave. Internationalt var 2019 året for lanceringen. Vi har brugt en masse energi internt, og prioriteringen er at give alle vores butiksteams mulighed for at prøve vores produkter for at kunne anbefale dem. 

 

  • Skal du sponsorere et par spillere?

Det er stadig ikke på programmet. Vi er meget glade for det samarbejde, vi har med Horacio Alvarez Clementi.

Horacio tillod os at udvikle vores nye sortiment af ekspertketcher, og vi har lige valideret vores nye bold. Dette vil være den store nyhed i 2020.

Horacio, ved sin viden, hans motivation for projektet og hans tilgængelighed  giver os alt, hvad vi har brug for til udviklingsdelen af ​​vores produkter. 

For at teste holdbarheden godt har vi udover vores laboratorietest to spillere fra World Padel Tour der leger med vores produkter hver dag.

I Frankrig blev vores hold kontaktet af spillere i en logik af teknisk partnerskab med det formål at spille i turneringer med vores ketchere og konstant forbedre vores produkter. 

Om et par uger bliver dette formaliseret. 

Frank Binisti

Franck Binisti opdager padel på Club des Pyramides i 2009 i Paris-regionen. Siden padel er en del af hans liv. Du ser ofte ham turnere i Frankrig for at dække de største begivenheder i padel français.