Luigi Spera, grundlægger af Padel Trend, blev interviewet af Lorenzo Cazzaniga og delte historien om den nye udgave af Expo Padel Trend, der fremhæver mange nye funktioner. Han er bevidst om at spille en afgørende rolle i en blomstrende sektor og understreger, at der stadig mangler en million praktiserende læger, og begivenheder som f.eks. Padel Trend er afgørende for at opmuntre dem til at deltage.

I de senere år er Italien opstået som et land af helgener, digtere, sømænd og gamere. padel, med 8 domstole fordelt på mere end 700 infrastrukturer, der samler 3 millioner praktiserende læger! Denne hurtige vækst på kun fem år har vakt interesse hos mange arrangører af udstillinger, nu omdøbt til de gode gamle messer, hvor aktører i en sektor samles for at gøre forretninger, indgå aftaler og opdage nye ideer, nye muligheder.

Blandt alle disse initiativer var der kun ét, der var overraskende succesfuldt under sin første udgave i januar sidste år. Født fra ideen om Luigi Spera og støttet af Next Group-strukturen, vil Allianz MiCo i Milano være vært anden udgave af Padel Trend fra 19. til 21. januar 2024 , med nye udfordringer at møde. Bekræftelse er aldrig en let opgave, men alle betingelser er til stede for, at dette kan ske, takket være den akkumulerede erfaring, indiskutable viden om sektoren og aktiveringen af ​​adskillige muligheder, både B2B og B2C, hvilket gør Padel Trend en uundgåelig begivenhed for dem, der ønsker at være de vigtigste spillere i verden af padel (og videre). Vi diskuterede disse perspektiver med dens skaber, Luigi Spera.

Hvordan fungerer organisationen? Padel Trend 2024 efter succesen med den første udgave?

Denne fase er stimulerende, fordi der er et ønske om vækst. Den nye udfordring er at omdanne den til en international begivenhed med bestræbelser på at promovere den på mange markeder såsom Frankrig, Tyskland, Belgien, Holland, Storbritannien, op til USA, De Forenede Arabiske Emirater, Fjernøsten og endda Australien. Målet er det Padel Trend bliver en global reference i padel, også udvidet til andre ketchersportsgrene, startende med pickleball, som også er klar til at eksplodere i Italien.

Er det muligt at lave en ketchersportsmesse i den nærmeste fremtid?

Vores mål, fra og med i år, er at blive samlingsstedet for at tilbyde en ekstra grund for ejere og ledere af sportsklubber til at være til stede kl. Padel Trend. En høj procentdel af jord padel er integreret i en sportslig kontekst, hvor der findes andre discipliner, hvilket vækker interesse hos folk, der ønsker at henvende sig til virksomheder med tilknytning til sportens verden generelt. DET padel forbliver vores hovedskuespiller, men Padel Trend åbner også op for andre idrætsfaciliteter, fordi en god klubleder gerne vil vide, hvordan man får adgang til pickleball, hvordan man renoverer et klubhus, hvordan man finder nye løsninger for at gøre dets struktur mere effektiv.

Hvilke nye funktioner vil vække mest interesse blandt entusiaster?

Formatet forbliver som i 2023, så du er inviteret til at komme med din ketcher, fordi vi under den sidste udgave gav mulighed for omkring to tusinde mennesker til at spille. Du vil kunne teste nye ketchermodeller, deltage i et træningskursus, deltage i udstillingskampe og træningssessioner med de bedste spillere i verden. Disse mønstre var meget vellykkede og vil blive replikeret med endnu større personligheder. Vi er i forhandlinger med flere brands, så deres bedste ambassadører er til stede, pga Padel Trend er et udstillingsvindue på højt niveau.

PADEL TREND EXPO MILANO

Hvad er sammenhængen mellem klubspillere, virksomheder og Padel Smarte?

Jeg tror, ​​at brands skal ændre deres tilgang til slutforbrugeren, og Padel Trend ønsker at præsentere sig selv som en vigtig mulighed. Der er behov for en mere intens og struktureret forbindelse: Klubspillere skal danne fokusgrupper og aktivt deltage i udviklingen af ​​denne sport, samt hvad der motiverer den, begyndende med udstyrs- og systemsektoren. I sidste ende forbliver markedsaktørerne passionerede, og det er derfor vigtigt at lytte til deres behov. I denne forstand er padel skal gøre fremskridt, og Padel Trend kan også repræsentere et øjebliks refleksion, da jeg tror, ​​at en forretningsrevolution i denne sektor er nært forestående.

Hvilke begivenheder skal du forvente?

Der vil være nogle hyggelige overraskelser med vigtige navne, for datoen er yderst favorabel, da januar måned i sidste ende er den eneste uden en professionel turnering. Udstillingsformaterne vil være anderledes, og jeg er særligt tiltrukket af mixed: hvem husker i tennis ikke Hopman Cup med Roger Federer mod Serena Williams i double?

Vil der strukturelt ske ændringer?

Vi har sidste års pavillon igen, og der bliver plads til seks baner, måske syv. Hvis vi skulle svare på alle bygherrernes ønsker, skulle vi have installeret omkring femten! Stillet over for denne store efterspørgsel valgte vi at tilføje yderligere 8 kvadratmeter, forstørre standene og skabe et endnu mere attraktivt eksklusivt rum. Derudover vil vi opgradere de to pickleball-baner, som vil have deres egne dedikerede stande og masser af støtteaktiviteter. Vi har dog besluttet at give afkald på detailkunder, som skal være godkendt af de forskellige mærker for at være til stede. Denne opgradering er vigtig og kvalificerer yderligere vores arrangement, som absolut ikke er beregnet til at være en mulighed for at tømme varehuse og sælge ud af lagre. Vi ønsker ikke at være et simpelt marked, tværtimod.

Et prioriteret aspekt er fortsat konferenceprogrammet: hvad planlægger du?

Blandt de mange emner vil én særligt fascinerende konference involvere nogle af verdens vigtigste trænere. De vil dele mange anekdoter knyttet til deres erfaring med de stærkeste spillere i historien, men vil også kaste deres lys over nye tendenser inden for træning, tilgang til kampen og professionelle karriere i Padel i konstant udvikling. Vi vil gerne have dem til at forklare os denne udvikling. Derudover vil sportstræningen have sit eget specifikke rum.

På et tidspunkt så det ud til, at mange messer knyttet til verden af padel var ved at blive født. I øjeblikket ser det ud til, at I er de eneste tilbage...

På den ene side er jeg glad for det, vi har skabt, men på den anden side er jeg meget skuffet, fordi der så ud til at mangle vilje til at skabe et system, og det er en tilgang, som ville have gavnet alle. I alle tilfælde har vi demonstreret, at passion, uden professionalisme, kompetence og tilstrækkeligt budget, ikke er nok til at skabe et vellykket arrangement. En dårligt organiseret messe er skadelig for sporten, fordi den skal være et øjeblik med sammenlægning og overordnet vækst af bevægelsen. Padel Trend hjælper med at inspirere passion for padel, hvilket er grundlæggende, for vores sport må ikke stoppe med at vokse.

Ser du stadig en betydelig plads til vækst?

Selvfølgelig mangler der stadig en million udøvere. Italien skal sigte efter mindst to mio. Når alt kommer til alt, hvis der er mere end fire i Spanien...

PADEL TREND EXPO MILANO

Hvilket segment af Padel Trend tilfredsstiller dig mest eller mindst?

Lad os sige, at anlægsteknik er problematisk, fordi mange virksomheder endnu ikke har forstået det Padel Trend repræsenterede en forretningsmulighed, der gik ud over blot padel. Klubledere bør skabe forbindelser til virksomheder, der ønsker at fremvise hele deres portefølje. I den forbindelse står vi stadig over for udfordringer. Det, der tilfredsstiller mig mere, er samfundets overvældende entusiasme for denne begivenhed. Vi er ikke en koncert, men vi har allerede mere end to tusinde mennesker forhåndstilmeldt ved billetkontoret.

Padel Trend positionerer sig som en erhvervs- og forbrugermesse. Hvordan finder du den rigtige balance?

For 2024-udgaven, Padel Trend vil strække sig over tre dage, og måske endda fire i 2025, for at organisere tættere øjeblikke dedikeret til B2B. Jeg tror på, at vi har fundet den rigtige balance i henvendelsen til slutforbrugeren. Under alle omstændigheder genererede den første udgave en omsætning på over ti millioner euro.

Hvor mange operatører er planlagt til 2024-udgaven, og hvad er tilstedeværelsen af ​​målgruppen?

Vi håber at tiltrække mellem 27 og 000 besøgende. Vi er glade for at se stor interesse internationalt, med henvendelser endda fra Chile. Som udstillere planlægger vi at byde velkommen mellem 30 og 000 deltagere, især på grund af de specifikke pladser. Vores kommunikationskampagne vil være massiv, til stede i alle nationale lufthavne, biografer, metroer, informationssider, sociale netværk og vertikale aviser. I 150 nåede vi 160 millioner OTS (Opportunity To See, dvs. antallet af muligheder, der tilbydes et publikum for at se og forstå en annonce), hvilket repræsenterer betydelig økonomisk værdi.

Hvordan forholdt du dig til de udenlandske markeder?

Vi har indgået i direkte drøftelser med foreninger og forbund. Road shows blev organiseret for at demonstrere appellen af Padel Trend, og disse initiativer er også blevet indsat i klubberne. Vi har etableret en god cirkel, som nu når ud til 6 klubber, primært udenlandske, interesserede i kommercielle muligheder og underholdning.

Vil nye sektorer blive udforsket?

Drøftelserne vil få en endnu vigtigere rolle og vil tage fat på nye emner såsom traumer og virksomhedsfinansiering, der anvendes på sport. Et rum vil blive dedikeret til sportsturisme, fordi aktive ferier oplever en voksende tendens, og spillere af padel bestemt ikke ønsker at efterlade deres ketcher, når de rejser. Padel Trend kan forbinde overnatningssteder med både slutkunden og installationsfirmaer for at opfylde alle deres behov. Vi vil også arrangere workshops, et område som vi i stigende grad vil udvikle.

Hvad er forholdet til institutioner?

Det italienske forbund var begejstret i 2023, og vi vil derfor forny partnerskabet for 2024. Vi håber at gøre det samme med FIP, fordi Padel Trend kunne være muligheden for at lancere den nye sæson af Premier Padel. Hvad angår regionen Lombardiet, har den udtrykt ønske om at deltage mere aktivt i promoveringen af ​​området, og drøftelser er i gang med Milano kommune på grund af den interesse, som vores udstilling har vakt. Padel Trend ønsker at være tæt knyttet til institutioner, men konkrete handlinger er nødvendige.

Le padel vil ikke være en eksklusiv sport på Expo, da der også vil være plads til pickleball...

Vi ønsker at ride på trenden i USA, hvor pickleball-boomet er sensationelt og dermed giver øget synlighed til en hurtigt voksende sport. Vi vil have et mere struktureret rum og arrangementer, og vores seneste erfaringer på en messe i Rom viste offentlighedens interesse for denne nye disciplin, med pickleball-baner konstant overfyldte. Det var særligt rart at se hele familier nyde denne aktivitet, hvor bedsteforældre legede med deres børnebørn. Pickleball vil også have social værdi. Når vi taler om sociale aspekter, vil vi komme ind på et meget vigtigt emne.

Hvilken ?

De negative konsekvenser, som stigningen i priserne kan have på idrætsudøvelse, et spørgsmål, der skal tilskynde institutioner til at reflektere, eftersom pandemien har mindet os om vigtigheden af ​​idrætsudøvelse. Visse kategorier, såsom studerende, lider dog af stigningen i spilleomkostninger, selvom de kunne fylde slots på tidspunkter, der stadig er halvøde og har de sportslige egenskaber, der er nødvendige for at blive regelmæssige besøgende. Men hvor meget koster det at spille padel tre gange om ugen?

Mellem 150 og 180 euro, kun for at leje stedet. Så hvilket alternativ foreslår du?

Det kan være nødvendigt at studere nye formler, som det allerede er sket i tennis, som kan forvandle centrene for padel fra simpel baneudlejning til rigtige klubber. Medlemskab giver dig mulighed for at spille mere til en fast pris og opbygger kundeloyalitet. Under alle omstændigheder er det vigtigt at finde en balance mellem omkostninger og fordele for at fastholde spillere.

Hvilket budskab Padel Ønsker Trend at transmittere?

Vi ønsker at involvere alle nøgleaktører i denne sektor. Seriøs forfremmelse er nødvendig for at fortsætte væksten for at nå ud til denne forsvundne million udøvere. Padel Trend er et løft for markedet.

Gwenaelle Souyri

Det var hans bror, der en dag fortalte ham, at han skulle følge med ham på en bane. padel, siden da har Gwenaëlle aldrig forladt retten. Undtagen når det kommer til at gå til at se udsendelsen af Padel Magazine, World Padel Tour… eller Premier Padel…eller de franske mesterskaber. Kort sagt, hun er fan af denne sport.