Denne weekend ser Casas P1000-kampe via Facebook Padel, Jeg var overrasket over at se, at der var lidt publikum ved kanten af ​​marken, og få mennesker, der så på samme tid som mig. Vi var omkring 80 mennesker til at se finalen, især professionelle fra padel, spillere, leverandører af udstyr eller andre.

Selvfølgelig, Padel Magazine giver større synlighed for en begivenhed. Vi ser undertiden meget bedre tal under retransmissioner. Antallet af indtryk (indtryk måler antallet af visninger af et indlæg) på Facebook overstiger oftest titusinder af mennesker. Så selvfølgelig er det stadig meget interessant.

Men jeg stillede mig derfor spørgsmålet, om det var rentabelt at organisere en turnering?

I denne artikel ønsker jeg ikke at rejse kontroverser, men blot at reagere på tilstanden af padel i Frankrig.

Hver uge promoverer vi kommende turneringer, og vi giver feedback om resultaterne af hver turnering, så alle entusiaster bliver informeret om aktiviteten. padel. Vores mål er at invitere dig til at komme tættere på klubberne som spillere, men også og frem for alt som tilskuere.

Vi annoncerer ofte, og vi hører det på alle netværk, at padel er den moderigtige sport, der har sit medlemskab i konstant stigning. Men ville det ikke kun tiltrække spillere?

Jeg vil gerne tage et simpelt eksempel:

En klub med 4 pladser beslutter at organisere en P1000 over 2 dage, lørdag og søndag. Lørdag beslutter han at lave høner og søndag til finalebordet. For puljerne, 4 puljer på 4 hold og til finalebordet vil vi sige mindst 8 mere hold, frøene. I alt har vi 24 hold.

Forlovelsen er næsten den samme mellem en P100, P250, P500 eller P1000. Så 24 hold på 2 personer ganget med 20 € giver i gennemsnit 960 € forpligtelser. Da vi har sponsorer, der hjælper med at finansiere turneringen, får jeg mindst € 500 mere, i alt € 1460. For en P1000 skal jeg donere mindst 1000 € i donationer, jeg møder mine udgifter og tjener endda lidt. Jeg kan endda fortælle mig selv, at offentligheden vil blive tiltrukket af frøene, og at jeg vil tjene penge på stedet med salg af drikkevarer og catering.

Men dette er ikke tilfældet

Undskyld at sige det, men frøene, vores bedste franske spillere (som jeg virkelig beundrer) bevæger ikke folkemængderne (i øjeblikket). Så hvorfor skulle en klub bøje sig bagud for at lave en P1000 med gode spillere, der ikke bringer offentligheden? For prestige?

I øjeblikket tror jeg, at P250 og P500 er de turneringer, der tiltrækker flest spillere. Vi føler os mere identificeret i disse turneringer end i P1000, hvor vi ikke har nogen chance. Det positive ved disse turneringer er puljerne. Hvis du spiller høner, vil du lege padel selvom du taber. For klubberne tillader P250 og P500 at tjene endnu flere penge, fordi kapitalen i sidste ende er lavere for det samme antal spillere i starten.

De Padel Tårn?

De har i de senere år skabt flere turneringer grupperet i en konkurrence: National Padel Kop, Padel Uendelig, min Padel Tårn, Head Padel Drej, så går jeg forbi. Generelt er det organisationer, der intensiverer konkurrencen og leder efter jord. Klubberne lader sig lede og får del af gevinsten. For de ihærdige spillere, der følger hvert trin, er det meget godt, fordi der ofte er gode gaver, men det første mål er at tjene penge (cqfd). Igen lidt eller ingen offentlig.

Hvad skal jeg gøre?

Kun dine meninger tæller, men jeg finder det ikke normalt, at prisen på en registrering for en P100 og en P1000 er den samme. Jeg finder det ikke normalt, at turneringer i højere kategori ikke tiltrækker det publikum, de fortjener. Som jeg ofte skriver, padel er en fest, og jeg tror, ​​at for at vores sport kan fortsætte med at stige, er det vigtigt at tiltrække et publikum til begivenhederne og holde dem der. Du er fri til at opfinde, men jeg er overbevist om, at fremtiden for padel og deres gode helbred afhænger af leg og især af livet omkring markerne.

Julien bondia

Julien Bondia er lærer i padel på Tenerife (Spanien). Klummeskribent og rådgiver, han hjælper dig med at spille bedre gennem hans tutorials og taktiske/tekniske artikler padel.