Padel Magazine - Padel Magazine tilbyder dig et meget interessant interview om grundlæggeren af ​​mærket Drop Shot: Marcello Cascabelo.

Padel Magazine : Hej Marcello, vi vil gerne vide din historie... Hvad var din vej til padel og skabelsen af ​​Drop Shot?

Marcello Cascabelo: I 1996-1997 var jeg topatlet i 3000 meter steeplechase, jeg deltog i de olympiske lege i Barcelona. Jeg blev i Spanien og startede med tennis. Men da jeg var argentiner, fik jeg at vide, at jeg bestemt var en god spiller padel da jeg ikke kendte denne sport mere end det, og jeg spurgte, om jeg måtte have snesko. Bortset fra at dengang sneskoene af padel var alle i Argentina. Jeg slog mig sammen med min svoger på et argentinsk mærke kaldet Tescoplace. Så småt begyndte jeg at sælge snesko.

Så i 1998 lærte jeg om, hvordan man bygger snesko. padel, find teknologier, der ville være velegnede til snesko padel. Fra 2000'erne ansatte virksomheden Vision mig som salgschef. Jeg arbejdede hos Vision indtil 2005, hvor produktionsanlægget i Asien besluttede at tilbyde sine tjenester til alle mærker af padel og ikke nødvendigvis kun hos Vision.

Fra 2005 til 2009 solgte Vision derfor ketchere til alle mærker. Vision har åbnet kontor i Madrid, Mexico og Argentina. Og vi begyndte at sælge ikke kun ketchere, men bolde, krydser osv. Men der har været mange dårlige fordringer med små virksomheder i padel. De betalte ikke.

Det var da Drop Shot blev skabt i 2009.

I 2009 begyndte vi at sælge Drop Shot-mærket i Mexico, og så søgte vi at sponsorere en professionel spiller. Vi var så heldige at kunne sponsorere Juan Martin Diaz, som er en ven. Siden dengang har vi forsøgt at udvikle ikke kun sneskoene på markedsføringsniveau, men også en masse af de tekstiler, som vi finder i Dropshot-butikkerne, og alt det tilbehør, der kredser om padel.

Fra det øjeblik (2010) begyndte vi at revolutionere padel takket være nye teknologier. Drop Shot har distributører i 22 lande og har til hensigt at hjælpe med udviklingen af padel. Det kan anslås, at Drop Shot solgte omkring 70 ketsjere i 000 (2013 ketsjere ab fabrik).

Padel Magazine : Nu er Drop Shot blevet et væsentligt brand... Hvad er målene for de kommende år?

Marcello Cascabelo: På kort sigt ønsker vi at etablere Drop Shot-mærket i verden, og til det regner vi med europæisk udvikling. På lang sigt vil padel Europæisk udvikler sig. Vi håber meget på München, da alle spillere, producenter og verden af padel vil være her. Hvis Tyskland tager det, kan det udvikle sig meget hurtigt.

Franck Binisti og Laurent Barthe - Padel Magazine
Frank Binisti

Franck Binisti opdager padel på Club des Pyramides i 2009 i Paris-regionen. Siden padel er en del af hans liv. Du ser ofte ham turnere i Frankrig for at dække de største begivenheder i padel français.