Kommunikationsdirektøren for Premier Padel, David Sugden, gav os et ekstraordinært interview under Premier Padel Qatar Major, som fandt sted i sidste uge. Glad for at fortælle os om udviklingen af ​​projektet Premier Padel, han tøvede ikke med at drille os med en meget stor overraskelse, som viste sig at være annonceringen af ​​turneringen på Roland-Garros.

"Vi sørgede for, at vi havde det bedst mulige hold"

Padel Magazine : Som kommunikationsdirektør for Premier Padel, med få ord, kan du beskrive os præcist Premier Padel ?

David Suggen: " Det er utroligt ! Det, vi skabte på to måneder: stedet, hvor vi er, brandet, navnet, værdien, energien og detaljerne. Fra toppen af ​​banerne kan du se logoets 5 stjerner " Premier Padel », vi kan se de bedste spillere i verden her til den første major, og vi må sige, at vi gjorde alt det på mindre end to måneder, det er virkelig fantastisk! »

Padel Magazine : Du gjorde alt dette på to måneder, så jeg spekulerer på, hvordan de sidste to måneder har været? Og hvordan byggede du dit hold på så kort tid?

David Suggen : “Jeg har ikke sovet meget (griner) siden begyndelsen af ​​året. Vi byggede holdet, mens vi gik, men vi sørgede for at have de bedste mennesker, der arbejdede i de bedste områder for os. Det vil sige, at vi forsøger at have: de bedste marketingbureauer, de bedste advokatfirmaer, de bedste event management firmaer, de bedste formidlere med spillerne, den bedst mulige ledelse osv... vi ønsker at være i stand til at designe bedst mulige hold, der vil hjælpe os med at få det bedste kredsløb (alle sportsgrene kombineret) i de kommende år. Se på, hvad vi har gjort på to måneder, forestil dig, hvad vi kan gøre på to år. Tag for eksempel de udsendelsesaftaler, vi har sikret os i løbet af de sidste to måneder: Sky, Espn, Viaplay, Free-to-air i Spanien; sponsorerne vi bragte tilbage...

Og alt det er i tråd med præsident Nasser Al Khelaifis vision om tingene, og det er sådan han styrer sin sportsforretning. Du kan se, hvad han har opnået med PSG og i andre sportsgrene, det er det, vi vil søge med Premier Padel. "

Padel Magazine : Du er i gang med at opbygge et “Dream Team” indenfor organisationen af Premier Padel, Jeg ville gerne vide vigtigheden af ​​alle disse diffusorer, du har. Hvor vigtigt var det for dig at samle broadcastere som Bein Sports, Sky Sports, ESPN osv.?

David Suggen : "Broadcast er meget vigtigt af to grunde: den første er eksponering, som er antallet af mennesker, der vil se og engagere sig i sporten, og den anden er indtægter, investeringer, fordi du betaler disse tv-selskaber, og du vil have et afkast af den investering. Og det er den rigtige blanding at have, vi har "free-to-air" tv-stationer som det, vi har oprettet i Spanien, for at have det maksimale antal mennesker, der ser. Og du har de betalte tv-selskaber, som Sky, ESPN, og du betaler for rettighederne, og disse rettigheder går direkte ind i sporten. Det ideelle er at have en blanding af de to, og det er det, vi har gjort de sidste par uger: Vi ville gerne have de største navne blandt tv-selskaberne, og så hver dag modtog jeg på e-mail "vi har en ny aftale , "vi har en aftale". Det, vi gjorde på to måneder, burde normalt have taget mindst to år! »

Prioriter, og forkynd derefter

Padel Magazine : Vi var i stand til at forstå i en interview med Luigi Carraro (præsidenten for FIP), at du har planlagt mere eller mindre 9 turneringer i sæsonen. Hvorfor har du endnu ikke kommunikeret om disse turneringer og i særdeleshed om niveauet af datoerne?

David Suggen : “Kalenderen kommer, vi har 4 grand slam som er klar og som vil blive annonceret meget snart. Vi prøver at gå så hurtigt, som vi kan, og som du ved, er vi i øjeblikket fokuseret på en turnering (den Premier Padel Doha). Vi skal derfor prioritere vores opgaver, vi organiserer denne turnering under de bedste forhold først og derefter der kommer en meget stor meddelelse i morgen, der er relateret til det land, du er fra. Der kommer flere og flere udmeldinger i de kommende uger, vi forsøger at gøre, hvad vi kan, når vi kan, men vi er nødt til at prioritere visse ting. Bare rolig, alt er klar, og du vil blive begejstret for, hvad der kommer. »

Padel Magazine : Så vil du give os en kalender eller rettere meddelelser dato for dato?

David Suggen : ”Vi skal lave en tidsplan, men glem ikke, hvor vi kommer fra. Når jeg tænker tilbage for 3 uger siden, kendte du ikke engang mærket Premier Padel. Nu er den der, trykt på nettene, på ganerne, på tribunen mm. Alt er klar, men vi prioriterer, hvad vi annoncerer, når vi annoncerer det. »

"Vi sætter spillerne i centrum af projektet, som er anderledes end den situation, de var i før"

Padel Magazine : Vi ved, at Bein Sports ønskede at købe rettighederne til WPT sidste år, og i sidste ende besluttede de at lade være. Er det fordi de vidste det Premier Padel ville dukke op?

David Suggen : " Nej slet ikke ! Bein Sports køber de bedste rettigheder uanset sporten: La Liga, UEFA Champions League, NBA... og padel er sporten at købe. For Ben, den padel er et meget godt produkt, fordi det er et meget overvåget produkt i Mellemøsten og Nordafrika (24 lande). Så det er en meget stor sport med mange seertal, og Bein køber de bedste rettigheder, det er deres sag."

Padel Magazine : I Spanien er padel er den anden sport i form af spillere. Tror du, du kan bringe tilbage padel professionel på dette niveau? Fodbold er svært at slå, men hvorfor ikke forestille sig det padel blive 2. verdenssport.

David Suggen : " Det er klartvores ambition, den er endnu højere end det. Men jeg vil gentage mig selv: se på, hvad vi har gjort på to måneder, forestil dig, hvad vi kan gøre på to år. Annonceringerne begynder at komme i morgen, og du vil være i stand til at sige til dig selv "Wow her er vi, padel er bedst."

Vores ambition er at dyrke sporten overalt, men nøglen i alt dette er at sætte spillerne i hjertet af sporten. De er i tænketankene, og vi konsulterer dem om de brands, som vi forbinder os med, om de steder, hvor turneringerne finder sted, og endda om de valgte tv-stationer.

De er fuldstændig involveret i projektet og vil være afgørende for opbygningen af ​​brandet (Premier Padel) og denne virksomhed. Hvilket er anderledes end den situation, de var i før. »

For at se interviewet, gå her:

Nasser Hoverini

Brænder for fodbold, opdagede jeg padel i 2019. Siden da har det været vanvittig kærlighed med denne sport til at forlade min yndlingssport.