1. Det franske tennisforbund og Wilson Sportsartikler er glade for at kunne annoncere underskrivelsen af ​​et femårigt partnerskab med Roland-Garros og FFT. Denne aftale giver mulighed for samarbejde om forbedring af oplevelsen for alle tennisfans og lanceringen af ​​nye initiativer omkring tennis i Frankrig. Dette engagement passer perfekt med FFTs strategi om at samarbejde med dynamiske og innovative mærker.  

I henhold til vilkårene i denne aftale, Wilson® bliver den officielle partner for Roland-Garros til bolde og strenge. Wilson er forpligtet til at levere en ny co-brandet højtydende tennisbold, specielt designet til at passe til de berømte lerbaner på Roland Garros. Dette vil blive brugt under alle kampe i Roland Garros, men også til aktiveringer på sidelinjen af ​​turneringen fra 2020. Wilson vil også stille sit internationale team af stringere til rådighed for spillere for at tilbyde en optimal service i hele konkurrencen.

 

Ud over udstyret, der blev leveret under turneringen, forbereder Wilson og FFT sig på at lancere en række premiumprodukter under Wilson / Roland-Garros-mærket. Blandt disse emner, der kombinerer elegance og høj ydeevne, finder forbrugerne tennisbolde, ketsjere, snore, tennistasker og tilbehør. Tennisentusiaster vil kunne finde disse produkter på Roland-Garros under turneringen, men også online via Roland-Garros e-boutique og på Wilsons globale salgsnetværk fra januar 2020.

Under turneringen åbner Wilson et salgsområde, hvor Roland-Garros tilskuere kan opdage mærket og dets vision for fremtidens tennis samt vælge fra en stor samling af innovative Wilson-produkter relateret til tennis. Wilson vil også tilbyde udstyr til tennisfans under flere aktiviteter arrangeret i Ten'Up-området i FFT.

 

Derudover vil Wilson og FFT arbejde sammen om at udvikle nye måder at udvide turneringsoplevelsen på globalt niveau gennem digitale og oplevelsesmæssige aktiveringer, men også gennem nyt indhold produceret i partnerskab.

 

Ud over denne sammenslutning inden for rammerne af Roland-Garros bliver Wilson også den officielle partner for FFT og den officielle bold til det franske tennismesterskab. Udstyrsleverandøren vil også aktivt støtte FFT ved især at deltage i følgende operationer og programmer: "FFT Racquets", "Tennis Festival", "School Tennis", "Galaxie Tennis", "Tennis Ranking" og "Turneringer Multi-chancer ”(TMC).

« Vi er meget stolte af at byde Wilson velkommen som en officiel partner for Roland-Garros og det franske tennisforbund. Dette langsigtet partnerskab baseret på fælles værdier såsom ydeevne og innovation. Denne dobbelte signering med Wilson, et verdenskendt mærke, vil bidrage både til Roland-Garros 'universelle indflydelse, men også til genoplivning af tennis i Frankrig, især for de yngste, der er vores klubbers fremtid. », Forklarer Bernard Giudicelli, præsident for det franske tennisforbund.

 

« Wilson er meget tilfreds med denne alliance med FFT Siger Hans-Martin Reh, administrerende direktør for Wilson Racquet Sports. " Vores lidenskab og vilje til at give den bedste oplevelse på lerbaner gentager FFT's mission. Dette er grunden til, at denne forening virker så naturlig. Vi er et innovativt og designdrevet brand, der altid leder efter nye ideer til at udvikle vores sport. Som sådan blev vi forført af FFTs avantgarde tilgang til at forbedre eksponeringen af ​​Roland-Garros rundt om i verden.. "

 

Om Roland-Garros
For sportselskere som for offentligheden er Roland-Garros en uundgåelig begivenhed. Nær ved 520 000 tilskuere deltog i 2019-udgaven. Roland-Garros blev sendt den 222 territorier over hele planeten, hvilket giver turneringen sin dimension som en stor global sportsbegivenhed. Arrangeret af det franske tennisforbund er Roland-Garros den eneste turnering i Grand Chelem at konkurrere på ler, en af ​​de ældste og ædleste overflader i tennishistorien.

Om Wilson sportsudstyr

Chicago-baseret firma, Wilson Sportsudstyr Co., et datterselskab af Amer Sports, er en af ​​verdens førende producenter af højtydende sportsudstyr, tøj og tilbehør. En af verdens førende inden for elite tennis bruger Wilson feedback fra spillere til at designe produkter, der skubber grænserne for innovation. Wilson har optjent sin plads på toppen af ​​sportsudstyrsindustrien baseret på hans mål for at skabe produkter, der giver atleter mulighed for at præstere bedst.

Frank Binisti

Franck Binisti opdager padel på Club des Pyramides i 2009 i Paris-regionen. Siden padel er en del af hans liv. Du ser ofte ham turnere i Frankrig for at dække de største begivenheder i padel français.