Tecnifibre investerer i padel, en blomstrende disciplin, med ønsket om at give spillere kvalitetsprodukter, der er et resultat af "specialist" teknisk og teknologisk knowhow, som allerede har gjort det muligt for mærket at møde succes i tennis og squash.

Mærket, som har til formål at deltage i udviklingen af ​​disciplinen, et marked med højt potentiale, har stolet på erfaringen og ekspertisen fra sin latinamerikanske produktchef, Javier Llebot Lozano, for at bygge sin første serie padel.

For ham var det vigtigt at forenkle diskursen omkring produktet: “Le padel er et atomiseret marked af mærker med alt for komplekse produktdiskurser. Det virkede essentielt at vende tilbage til det grundlæggende i spillet og installere markedsføring, der er let at forstå for alle spillere padel."

teknologisk padel 1teknologisk padel 2

Sortimentet består af 2 "palas":

"Wall Breaker", for spilleren, der ønsker at maksimere eksplosivitet og kraft.

"Wall Master", for spilleren, der ønsker at maksimere manøvredygtighed, præcision og komfort.

Alt er designet til at styrke hver enkelt spillestil: hovedets form, fastheden af ​​kernen, vægten og balancen.

Serien fuldendes af 2 bolde udviklet sammen med Bridgestone:

  • Padel Tower: Designet til at optimere hastighed og spin.
  • Padel Team: designet til at modstå friktion og fugt.

Tecnifibre vil gennem sin specialisttilgang sætte skub i fremkomsten af padel i hele Europa.

Jérémy Scatena, fransk mester i 2015, bliver brandambassadør for de næste 5 år

Frank Binisti

Franck Binisti opdager padel på Club des Pyramides i 2009 i Paris-regionen. Siden padel er en del af hans liv. Du ser ofte ham turnere i Frankrig for at dække de største begivenheder i padel français.