Ministeren for national uddannelse og ungdom, Jean-Michel BLANQUER, ministeren for sport, Roxana MARACINEANU, direktøren for National Union of School Sport, Nathalie COSTANTINI, formanden for Sports Union of First Degree Education, Véronique MOREIRA og præsidenten for det franske tennisforbund, Bernard GIUDICELLI, underskrev aftalen om driften til domstolen "fra lanceringen af ​​domstolen".

Formålet med "De la cour aux courts" er at skabe et skolegårdsspil, som børn nemt kan adoptere takket være passende udstyr, for at fremme tennisudøvelsen selvstændigt og i fuld sikkerhed. Skolegården bliver så et sted for aktioner og idrætslege for eleverne, der sammen med hele klassen vil kunne geninvestere det, de har arbejdet med i motorik eller i idræt og idræt (EPS). Denne operation har også til formål at bekæmpe børns stillesiddende livsstil.

Mobiliseringen af ​​alle underskriverne skal muliggøre udbredelsen af ​​denne operation i de frivillige skoler i området og skabelsen af ​​broer mellem skoleverdenen og sportsverdenen, skolen og klubberne i det franske tennisforbund.

Endelig bringer FFT al sin ekspertise om pædagogikken i tennisudøvelsen til CANOPÉ-netværket, så det sikrer produktionen af ​​en webdokumentar, promoveringen og implementeringen af ​​denne operation.

CANOPÉ-netværket vil i samarbejde med FFT også stille et undervisningssæt til rådighed for skolerne, der tillader enten simpel øvelse i frikvartererne eller pædagogisk brug under gymnastiktimer.

Eksperimenterne, der er sat i gang på initiativ af FFT i mere end et år, har haft reel succes. I Val-d'Oise, for eksempel, har mere end 180 klasser, hvis lærere havde meldt sig frivilligt, allerede deltaget i denne operation.

Støtte til børnehavelærere ydes direkte i marken af ​​FFT-teams (regionale tekniske rådgivere og udvalgs- og ligaudviklingsrådgivere).

Frank Binisti

Franck Binisti opdager padel på Club des Pyramides i 2009 i Paris-regionen. Siden padel er en del af hans liv. Du ser ofte ham turnere i Frankrig for at dække de største begivenheder i padel français.