Sponsorer, de mennesker eller virksomheder, der giver penge til klubber eller spillere, så deres farver vises og bemærkes af alle. Disse mennesker uden hvilke visse begivenheder ikke kunne organiseres. Lad os tale om dem, for måske fortjener de lidt mere.

Artiklen skrevet om rentabiliteten af ​​turneringer, der har vækket stor interesse, vi var nødt til at komme tilbage til rollen som sponsorer, så vigtig for udviklingen af ​​turneringen. padel.

Det er interessant for en virksomhed at sponsorere en begivenhed af flere grunde: Den første, at annoncere og den anden af ​​skattemæssige årsager; en gave til klubber. Nogle virksomheder er klar til at sponsorere op til flere tusinde euro.

Der er flere former for sponsorering til en klub. Den årlige omtale, der består i at hjælpe klubbens økonomi til gengæld for bannere på grunden eller deres periferi; og kortvarig reklame for engangsbegivenheder, herunder turneringer. Og det er på dette punkt, vi vil fokusere.

En turnering padel genererer flere pengestrømme. Registreringer, sponsorer og forskellige poster som drinks eller catering.

Kontantudstrømningen er bolde, begavelser, mangel på grunde, der er brugt til turneringen.

Hvis den foreløbige beregning er foretaget korrekt, vil de eneste registreringer i de fleste tilfælde dække omkostningerne. I dette tilfælde kan vi overveje, at sponsorernes hjælp udgør fordele for klubben.

Men hvis vi ikke er opmærksomme på disse sponsorer, kan det være, at få virksomheder om nogle få år satser på padel. Sponsoren skal ikke ses som en ekstra indtastning af penge, men som et bidrag fra erfaring eller service i løbet af disse turneringsdage.

For en sponsor handler det ikke kun om at skrive en check og blive vist på plakater. Det er meget glædeligt for ham før turneringen at se en artikel om Padel Magazine, i en lokal avis, at vises på sociale netværk eller andre kommunikationsmidler.

På turneringsdage kan du se dine penge brugt til forbedring af padel, hvorfor ikke med DJ-underholdning eller hoppeborg til børn. Sponsorer kan endda være interesseret i fysisk at deltage i arrangementet. En barber kunne tilbyde 10 barberinger i weekenden af ​​turneringen, eller et pizzeria kunne tilbyde 20 forskellige typer pizzaer, der blev tilbudt mellem 2 kampe.

Efter turneringen takkes du personligt ved at give feedback om begivenheden og gennem pressemeddelelser.

Sponsorer kan gøre meget for klubber i padel og frem for alt for at sikre, at deres antal spillere stiger. En klub er ikke begrænset til vinduer og porte på grunden, det er også et opholdsrum.

Af hensyn til vores sports velbefindende, lad os forkæle vores sponsorer, og de vil returnere det til os.

Julien bondia

Julien Bondia er lærer i padel på Tenerife (Spanien). Klummeskribent og rådgiver, han hjælper dig med at spille bedre gennem hans tutorials og taktiske/tekniske artikler padel.