Vi ser, at dette marked er i løbende udvikling hvert år, og det bliver tydeligere i løbet af året 2018. Derfor taler mange iværksættere om at være "På højre vogn". Én ting er sikkert, udviklingen af ​​dette nye marked skal tages i betragtning, selvom dets aktørers rentabilitet endnu ikke er tilstrækkelig. Dette kan være, hvis der etableres en stærk og klar udviklingsstrategi. Ifølge fagfolk mangler det padel, det er "nogen, der bærer aktiviteten". Denne strategi er allerede udviklet siden 2018 af FFT, som vil øge aktiviteten og udvikle den.

Faktisk vil Frankrig allerede være vært i Paris for en fase af World Padel Tour, som er den største konkurrence i verden. Dette kunne styrke kommunikationen med denne sport på fransk territorium og tiltrække nye amatører til at udøve denne sport. Derudover får en person licens på en person, når en person har licens til tennis padel. Dette viser, at FFT åbner sine døre takket være en fornuftig strategi, nemlig at tiltrække så mange mennesker som muligt til denne sport.

God kommunikation og økonomisk rentabilitet på et marked skal således baseres på en strategi, der er stærk nok til at udvikle markedet på alle fronter. Dette var grunden til, at FFT tog lang tid at udvikle padel virkelig under hans fløj.

Selvom rentabiliteten forbliver ret doven for klubber, blomstrer markedet, hvilket vil blive gavnligt for klubber såvel som virksomheder i fremtiden.

Vær dog forsigtig med, at denne sport ikke bliver retfærdig "en mode" hvor folk tiltrækkes af nye metoder til det punkt at blive trætte af dem, fordi de ikke fornyes og ikke tilbyder innovative aktiviteter omkring praksis. Det er af den grund, at den udviklede strategi skal føre aktiviteten til slutningen og foreslå solide strukturer på nationalt plan. For at overvinde denne mode, begivenhederne padel skal formere sig for at vedligeholde og øge den sportslige rekreative og sportslige indvirkning.

 Tema 3: Genert økonomisk model
Lazy rentabiliteto Betydelig investering for en simpel leje af jord

o Forfining af tilbud

o For mange belastninger til en sport, der stadig ikke er kendt nok

Udvikle en strategi for markedeto Udviklingsstrategi skal etableres.

o Talrige aktioner fra FFT for at gennemføre denne strategi

o Strategien skal være solid og føre aktiviteten til slutningen, så den padel er bare en mode.

Tanguy Le Roux

Studerende i Master 2 iværksætteri og innovation ved IESEG SCHOOL OF MANAGEMENT i Paris og lidenskabelig med sport besluttede jeg at afsætte min afslutning på studiet til fremkomsten af padel i Frankrig som en sport og social praksis og den tilhørende markedsudvikling. Efter at have boet 22 år i Marokko og i 5 år i Frankrig er jeg meget glad for at kunne dele mine færdigheder.