Det er i Madrid, i hovedstaden i landet med 4 millioner spillere, som ledelsesudvalget for World Padel Tour (WPT) præsenterede kalenderen til sin 4. udgave.

Under denne meget forventede begivenhed udtrykte embedsmænd ønsket om at starte en revolutionær kampagne i 2016, hvor hovedmålet var at spille mere og nå et bredere publikum, så padel kan regere på alle breddegrader.

Her er de nøgleelementer, der er meddelt under præsentationen af ​​WPT 2016, en kampagne, der skulle udløse interesse for padel på den internationale scene ... Bliv klar, sæsonen starter i Gijón den 28. marts ...

De 15 datoer er opdelt i 10 åbne begivenheder, 4 mestre (Monte-Carlo, Barcelona, ​​Valencia, Buenos Aires) og 1 finalemester (Madrid).

I 2016 vil 6 nye spanske byer have deres WPT-turnering, og Malaga er stort set fraværende på trods af sin status som en højborg for padel Spansk. Det eneste andalusiske stop er Sevilla.

Le padel Kvinder bliver hædret med annonceringen af ​​flere turneringer at spille, en stigning i præmiepenge, øget medieeksponering og flere spil, der skal spilles på den centrale arena.

Et stort projekt for vores yndlingssport og et rigtig varmt emne i Spanien, den internationale tilstedeværelse overses ikke. I 2016 vil vi have en Challenger-turnering i Lissabon, en Master i Monte-Carlo, en anden i Buenos Aires, officielle udstillinger i Rom (under ATP-turneringen) og Miami, så der er stadig en begivenhed i Østeuropa eller i Persiske Golf tildeles.

Elias Estrella døds dødPå det sportslige niveau, lad os bevare oprettelsen af ​​Elias Estrella-trofæet, der belønner den unge spillers åbenbaring af hver turnering, hyldest til det unge argentinske talent, der døde i november 2015. I overensstemmelse med spillernes anmodninger vises der nogle mindre ændringer i reglerne (coaching hviletid og kineinterventioner).

På medie - og overgangssiden drives den integrerede mediestyring, der drives af World Padel Tour er bekræftet, og adskillige spanske sportsjournalister er nu en del af kredsløbets “kommunikationsteam” siden skrivningen af Padel Magazine, håber vi, at oplysningerne vil være tilgængelige på fransk.

Vækst og internationalisering er derfor de argumenter, der bruges til at imødegå udfordringen med at gøre padel til "resten af ​​verden", skal det siges, at med 150000 tilskuere på det centrale spor, 7.2 millioner alle medier kombineret, 15 millioner Youtube-gengivelser og 435 timers tv, fans af padel forvent ikke mindre!

 Jean-Marc Hérard - Padel Magazine

Præsentation af PowerPoint

Jean-Marc Herard

Jean-Marc Herard er spaltist Padel Magazine internationalt. Barcelona tilbyder os en mere international vision for padel inklusive hans krønike Padel Summen. JMH er scanneren til padel global.