Det er på tide at gøre status over den undersøgelse, vi har udført om dine sneskokonsumtionsvaner. padel.

Først og fremmest ønsker vi det tak alle deltagerne som venligt svarede på denne undersøgelse. Du er i alt 155.

Generel kontekst

155 mennesker svarede på undersøgelsen. Dette er selvfølgelig ikke nok til at have et perfekt overblik over den adfærd, vi har i forhold til vores indkøb, men det giver os allerede mulighed for at opdage store tendenser.

Af dem, der svarede på undersøgelsen, mere end 91% var mænd, og hvis vi allerede ved, at der i dag spiller flere mænd end kvinder padel, vi kan også tro, at de generelt er mest interesserede i snesko. Producenterne har forstået dette, da der er et flertal af modeller beregnet til den mandlige offentlighed.

Vi ved også, at snesko fra padel er ret skrøbelige, og mænd har derfor en tendens til at skulle skifte ketsjere mere regelmæssigt end en spiller; for ja mine herrer, du sparer ikke din ketcher!

Med hensyn tilalder : blandt de mennesker, der svarede, tilhører 43,9% aldersgruppen 24-39 og 43,9% aldersgruppen 40-54.

Oplysninger, som således perfekt bekræfter typen af ​​spillere på markerne. I Frankrig er spilleren mere mand og omkring 40 år.

Parametrene, der påvirker valget af ketsjer

For det første bemærker vi, at blandt de spørgsmålstegn, kun 3,9% har ikke købt en ketcher i de sidste 12 måneder. Vi kan derfor tro, at spillerne af padel skift ketcher, mindst hvert år. 44,5% købte en i denne periode, 36,8% købte 2 og 14,8% købte 3 eller flere ketsjere i det forløbne år.

Snesko padel bliver undertiden kritiseret af spillere for deres manglende robusthed. På padel, vi skifter ikke reb, men vi skifter ketsjere meget mere regelmæssigt end i tennis. Så sig det padel koster mindre end tennis, er ikke helt sandt.

Og netop med hensyn til grunden til dette køb, der er tre hovedgrupper: 57% købte en ketcher, fordi deres var brudt eller udslidt, 24,8% for sjov og 10,1% fordi det var deres første ketcher. Vi ser derfor for det første, at palæerne har en begrænset levetid, men også for 1/4 af deltagere i studiet, at købe en snesko er et fornøjelseskøb. Derefter finder vi det i små grupper i første omgang Flyt opmarkedet efter en ændring i niveauet for spillet med mere end 5%.

Lad os nu komme til grundene til, at en person har det valgte en model frem for en anden. Bemærk, at det var muligt at afkrydse flere felter. I første position finder vi ganske bredt rackets egenskaber (61,7%). Kom nu mærket (45%), prisen (23%) og det faktum, at palaen bruges af en pro-spiller (12,8%). Køb efter en test eller efter råd fra en sælger eller en person tæt på dem indsamler hver 5%.

Vi kan derfor se, at dette for de fleste af de adspurgte faktisk er en shopping fornøjelse da tre fjerdedele af deltagerne ikke valgte en model baseret på pris.

Mærket er vigtigt for halvdelen af ​​menneskerne, og vi har generelt at gøre med en informeret offentlighed der er interesseret i specificiteter af palas.

Forbrugsvaner

Internet er den foretrukne måde for spillere at købe ketsjere: 47 % have tyet til det. Dernæst kommer fysiske butikker (26,2%) klubproshops (18,8%). Endelig udgør køb fra en privatperson 8,1%, hvilket viser, at det brugte marked findes for snesko. padel men det forbliver meget i mindretal.

Hvad får forbrugerne til at købe på internettet i første omgang? Prisen. Faktisk 57,7 % af respondenterne definerer pris som årsagen til, at de valgte et sted frem for et andet. Vi har derfor at gøre med et bestemt paradoks i betragtning af det, vi tidligere har observeret: køberen af ​​en padel vælger ikke sin model i henhold til prisen, men når hans valg er truffet, vil han søge at få den til den laveste pris.

Derefter den anden grund tilinternet shopping vedrører det faktum, at der er flere modeller (10%).

Blandt de vigtige beslutningsfaktorer kommer muligheden for at teste og have en god eftersalgsservice (28,2%), derefter rådgivning fra følget (18,1%) og endelig nærhed til butikken (14,1, XNUMX%). Vi forstår derfor, at det for respondenter, der køber deres palas i fysiske butikker, er at kunne købe tæt på hjemmet, at kunne prøve udstyret og drage fordel af en god garanti er vigtige faktorer. At få dagligvarebutikken til at arbejde kommer langt senere (3%).

Testen

Af de 150 mennesker, der har købt snesko inden for de sidste 12 måneder, 51,3% har ikke testet dem. En logisk figur, når vi ved, at næsten halvdelen af ​​købene foretages på Internettet. Dette beviser endnu en gang, at respondenterne er det følsomme over for racket-tests udført på internettet, anbefalinger fra dem omkring dem og beskrivelser af bygherrens palæer.

Blandt dem, der testede racketen, før de købte den, testede mere end halvdelen den i klubber (66%), de andre testede dem enten i butikken (20%) eller takket være venner, der har dem. lånt (11%) eller via websteder, der tilbyder udstyrstesten (3%). Vi ser, at denne praksis endnu ikke er udbredt, og det klubber og fysiske butikker forbliver i dag referencen for spillere, der ønsker at teste ketsjere.

Xan er fan af padel. Men også rugby! Og hans indlæg er lige så stødende. Fysisk træner af flere padel, graver han atypiske indlæg eller beskæftiger sig med aktuelle emner. Det giver dig også nogle tip til at udvikle din fysik til padel. Det er klart, at han pålægger sin stødende stil som på feltet af padel !