Babolat er et mærke, der er Frankrigs stolthed i padel. Den ønsker at forfølge sin udviklingspolitik ved at placere sig selv som reference på padel global.

Dette er det langsigtede mål for det franske mærke, som resolut er vendt mod innovation i sine produkter, og som næste år vil lancere den første sko 100 % tilpasset spillernes behov padel.

Viljen til Babolat

Babolat satse på padel i næsten fire år nu:

Vores strategi er baseret på et enestående produkt såsom fodtøj, i samarbejde med Michelin, såvel som World Padel Tour. Vi har nu et godt kendskab til markedet for også at kunne identificere os med denne sport.

Sådan lyder ordene fra salgs- og marketingchefen Babolat, Alex Pardo.

I år 2018 har været det første år med en kollektion af high-end carbon ketchere, og til næste år forbereder brandet lanceringen " af den første sko designet 100% til padel Ifølge Mr Pardo er der udviklet en ny sål, og skoen er tilpasset til at lette korte og hurtige bevægelser.

Denne forpligtelse til innovation sigter mod at gøre Babolat et referencemærke også i sektoren for padel.

Fred Bertucat, direktør Babolat Padel, forklar det

Vi ønsker ikke at være førende inden for salgsvolumen, men inden for kvalitet og innovation. Min største bekymring er at lette spillernes øvelse, at opfylde deres behov og at foregribe fremtiden.

Et lille innovativt marked

Frédéric Bertucat mener, at en lang række ketcherproducenter ikke innoverer eller innoverer for lidt.

 Intet tillader i dag at forstå, hvorfor en ketcher er 100€ værd og yderligere 250€ udover det faktum, at den ene er i glasfiber og den anden i carbon. Det er ikke tilstrækkeligt.

Når du begynder at se nærmere på innovationer, vil der være en rensning af markedet, og vi står tilbage med kun få mærker om måske 5-10 år.

Stress efter køb

Alex Pardo understreger på sin side, at "  det er nødvendigt at fjerne visse praksisser på arbejdsmarkedet padel  med henvisning til parallelsalg gennem uautoriserede kanaler.

Han mener, at hovedproblemet er den dårlige købsoplevelse, som kunderne kan få.

Alex Pardo henviser til effekten af ​​stress efter køb "  en spiller, der er meget motiveret for at spille padel, går i en butik, han køber en ketsjer, og da han kommer hjem, modtager han en besked fra en konkurrent, der tilbyder ham det samme med 30 % rabat  ". Alex Pardo mener, at det er vigtigt, at markedet skaber en behagelig kundeoplevelse.

Alexis Dutour

Alexis Dutour brænder for padel. Med sin uddannelse i kommunikation og markedsføring stiller han sine færdigheder til tjeneste for padel at tilbyde os artikler, der altid er meget interessante.