Vi havde chancen for at interviewe Antoine Sarroste, Grand Est Frankrig-Belgien salgschef hos Bullpadel, han fortæller os om det år, brandet har kendt, men også om dets nye produkter og dets mål for fremtiden.

Antoine Sarroste

Padel Magazine : Først og fremmest Antoine, kan du præsentere dig selv hurtigt for dem, der ikke kender dig?

Antoine Sarroste: "Jeg er ansvarlig for Grand Est France og Belgien for mærket Bullpadel. Jeg arbejder især med mennesker, der er kendt/kendt med miljøet i padel fransk : Nada Majdoubi, ansvarlig for Vesten og Dom Tom samt Christian Collange, der er marketingchef! Vi har desuden en salgschef, der har stor salgserfaring og en person, der dagligt varetager kunde- og kommerciel service. For Frankrig og Belgien er vi derfor et team på 5 personer".

Padel Magazine : 2020, et kompliceret år på grund af krisen, men også historisk for Bullpadel i Frankrig

Antoine Sarroste: "Ja, 2020 er et historisk år for hele verden, desværre på grund af denne sundhedskrise. Til Bullpadel også fordi vi skabte vores franske enhed og nu arbejder fuld tid for brandet.

Det er en lille revolution i verden af padel fordi det er kompliceret for et 100 % mærke padel at investere så meget i et stadig ungt marked. Bullpadel allerede var til stede i et dusin loyale klubber, ønsker vi nu at udvikle mærket i hele Frankrig. Vi er tilfreds med disse første 9 måneder på trods af at have været begrænset to gange.

Vi har meget god feedback på vores produkter. De er meget værdsat af begyndere, mellemliggende eller bekræftede spillere padel . Ketsjere er nødvendigvis det mest kendte produkt, men frem for alt har vi eksponentiel vækst og efterspørgsel efter sko, tekstiler og bolde. Vi sætter en stor ære i at udvikle disse produkter 100 % padel".

Padel Magazine : Krisen har haft mange negative indvirkninger på markedet, som alligevel er blevet ved med at udvikle sig.Vil det komme stærkere frem, når alt dette er bag os?

Antoine Sarroste: "Hvis vi skulle give positivt til denne enorme krise, ville jeg sige det le padel er helt sikkert kommet ind i praktiserendes hjerter. Vi så en række videoer, beskeder, publikationer under fængslingen, som viste, at padel var virkelig hovedfokus for tusindvis af mennesker. Jeg håber, at vi inden for ti år vil tale om million(er).

Ja, markedet fortsætter med at udvikle sig på trods af krisen, vi har set mange projekter blive realiseret i 2020, og flere er på vej. Vi ser Wilson investere meget i padel, hvilket er en meget god ting for vores sport. For 3 år siden fokuserede dette mærke, nummer 1 i tennis i verden, ikke på det, fordi padel oplevede ikke det samme internationale boom som i dag.”

Padel Magazine : Hvordan er udviklingen af Bullpadel på det franske og internationale marked?

Antoine Sarroste: ”I Frankrig har vi det tredoblet vores partnerskaber med vores klubber, dette viser vores ønske om at udvikle sig i hele Frankrig. Vi er også mere til stede i specialiserede tennisbutikker... som er ved at komme op i fart padel ! Endelig !

På verdensplan har vi nu mere end 50 lande, der sælger vores produkter. Vi er lederen, og vi styrker vores position med en vækst på mere end 40 % internationalt mellem 2019 og 2020.

Denne position som nummer 1 er endnu mere til stede med skabelsen af ​​logoet "The Padel Specialist", placeret på alle vores ketsjere. Vi vil rigtig gerne anerkendes som must-have mærket padel".

Bullpadel og padel specialist

Padel Magazine : Vi talte for nylig om den nye teknologi "Air React Channel"er dette en revolution i palas verden?

Antoine Sarroste: "Ja, det er en revolution for os. Nogle produkter definerer en æra, der er en del af historien om padel. Vertex tilhører denne familie: det er den bedst sælgende ketcher i verden. Og vi genopfinder den ikoniske pala Bullpadel. Et nyt design. Med den nye Air React Channel-teknologi: en dør til fremtiden, den nye æra af padel.

Hvornår Bullpadel besluttede atforbedre Vertex, det var en rigtig udfordring for hele vores R&D-team. Hvordan kunne vi forbedre os på sådan en ikonisk ketsjer, forgudet af de fleste spillere i padel?

Vi besluttede at starte fra bunden. Vi spekulerede på, hvor padel og hvor han skulle hen. Vi talte uendeligt med spillere, i klubber, til turneringer, med vores omfattende netværk af ambassadører og trænere og selvfølgelig med vores professionelle spillere. Der er et kæmpe fællesskab af eksperter tilknyttet Bullpadel.

Vi spurgte dem, hvad de havde brug for for at udvikle deres spil, for at hjælpe dem med at nå deres maksimale potentiale. Svarene var de samme, for amatørspillere og professionelle spillere, mere kraft, mere respons, mere fart, mere kontrol !

Målet er, at vi skulle skabe en ketcher, der er adræt, let og solid, men frem for alt den mest lydhøre og hurtige på markedet.

I dag har spillet udviklet sig, vi kan sige, at vi er trådt ind i en ny æra, en æra med fart, hvor målet er at dominere spillet gennem kraft, lydhørhed og hurtighed. Men du skal give spilleren værktøjerne til at kontrollere den hastighed. Og for at gøre dette har vi udvikletLUFTREAKT KANAL".

Air React Channel Bullpadel

Padel Magazine : Fortæl os om den lille nyhed, der er turneringer Bullpadel Erfaring

Antoine Sarroste: "Ja, vi har skabt BULLPADEL ERFARING. Dette består i at arrangere en ikke-godkendt turnering med forpligtelse til at spille med ketchere Bullpadel under turneringen. Det var en stor succes og meget værdsat af vores klubber Bullpadel. Vi har endnu ikke været i stand til at gøre dem alle steder på grund af sundhedsmæssige restriktioner.

Vi vil selvfølgelig lave dem om i 2021 for at gøre vores produkter bedre kendt.

Men det er ikke kun Bullpadel Oplev... De fleste af vores ambassadører, spillere eller coachs er elskere af padel, dette er en reel fordel for os, fordi de hjælper os dagligt med at promovere brandet i deres respektive klubber."

Padel Magazine : Hvad er formålene med Bullpadel i den nærmeste fremtid ?

Antoine Sarroste: ” Vi har fælles mål med de andre mærker, som er: at udvikle mærket i centrum af padel, animere padel i Frankrig, og hjælpe partnerklubber.

Men vi har også forskellige mål som f.eks gøre mærket kendt. Folk der kommer fra tennis kender tydeligvis Wilson, Babolat, Head, fordi de er tennisens ikoniske mærker.

I 2021 ønsker vi også at udvikle Bullpadel Academy. Konceptet er at tage til Madrid og blive trænet og coachet af nogle af de bedste trænere i verden de padel som Gaby Reca, Manu Martin eller endda Rodrigo Ovide.

Tanken er at komme tilbage til Frankrig og være en komplet spiller og frem for alt 100 % Padel. Dette er den store fejl ved fransk træning: Vi har i øjeblikket ikke nok midler til at uddanne trænere til at sætte sig i en 100 % træners sted. padel. Ofte er det i tennisklubber tennislæreren, der giver tennisundervisning. padel.

Vi synes derfor, at uddannelse kan gå gennem andre interessenter end FFT. Vi har brug for padel professionaliseres i Frankrig. Feedbacken fra vores klubber er enstemmig om dette emne, de har brug for mere for at udvikle sig. Det er jeg overbevist om, at der er intet bedre end træning i Spanien, land af padel."

rodrigo ovide

Rodrigo Ovide, træner for nummer 1 Gemma Triay og Lucia Sainz

Padel Magazine : Endelig, hvordan ser du året 2021?

Antoine Sarroste: "Året 2021 bliver et overgangsår for padel national. Vi vil endnu ikke være 100 % fri for denne virus, og vi bliver nødt til at håndtere den. Det er vi dog nødt til håber på store ting for vores sport fordi vi virkelig er i de afgørende år for udviklingen af padel.

En lille anekdote, min verdens salgschef fortalte mig, at han så Spanien for 15 år siden, da han så på Frankrig. Jeg er ret enig med ham i, at det nu er tid til at tage højresvinget. Udvikling af en sport foregår ofte eksponentielt (f.eks. Futsal), men kan bremse meget hurtigt og kan blive en fritidssport som badminton. OBS, jeg har intet imod badminton, men det er en helt anden model.

Selvom vi har forskellige kulturer, er jeg stadig overbevist om, at vi skal hente inspiration fra Spanien for at se fremkomsten til sin dagsværdi af padel i francse. Dette kræver mere uddannelse, mere professionalisme og måske en omorganisering af Forbundet. Vi har en enorm struktur, som er FFT, jeg er overbevist om, at vi med deres midler, værktøjer og ideer kan eksplodere padel. Måske skulle vi alle samles: Forbund, klubber, trænere, marquse og endda de vigtige mennesker, der har været der siden begyndelsen som Franck og Padel Magazine at rejse emnet, fordi vi alle har det samme mål: at udvikle padel ! Og jeg benytter lejligheden til at sige tak, Padel Mag, for din passion!"

 

 

Xan er fan af padel. Men også rugby! Og hans indlæg er lige så stødende. Fysisk træner af flere padel, graver han atypiske indlæg eller beskæftiger sig med aktuelle emner. Det giver dig også nogle tip til at udvikle din fysik til padel. Det er klart, at han pålægger sin stødende stil som på feltet af padel !