Decathlon havde allerede fortalt os for flere uger siden: Artengo vil ikke længere være benchmarkmærket i padel for den franske gruppe. Kuikma vil være det nye brand 100% dedikeret til padel til Decathlon. Et strategisk valg, et risikabelt valg?
Et strategisk valg knyttet til udviklingen af padel
Det er et brand, hvis betydning er klar, og som åbenbart nærmer sig værdierne i padel. Godt valg (og idé) fra Decathlon.
En tankevækkende strategi
På den anden side, kunne denne rebranding fra Artengo til Kuikma have indflydelse på det fremtidige salg?
Ikke let. Under alle omstændigheder er dette et beregnet og betragtet væddemål fra Decathlon's side. Yes Artengo er et velkendt mærke hos Decathlon, ja Artengo er et førende mærke i padel i Spanien, men ja også Artengo er ikke et 100% brand padel. Og sammenlignet med sine konkurrenter kan dette være et træk på et eller andet tidspunkt.
Mens Artengo er en af lederne i padel for begyndere og mellemliggende spillere beslutter Decathlon således at oprette dette nye Kuikma-brand. Et nyt brand, der starter 6. februar i Lille efter pressekonferencen arrangeret af Decathlon.
Kuikmas refleksion ser ikke ud til at være fra i går. Chance eller ej, vi bemærker, at Artengo allerede havde lanceret en model af padel under navnet Kuikma. Bolde, der stadig sælges andre steder på Decathlon i Spanien. Blev dette gjort på en tankevækkende måde? Under alle omstændigheder hjælper dette også med at forberede forbrugerne. De vil faktisk være mindre desorienterede. Og som held ville have det, tilbyder Kuikma-modellen bolde af padel Mellemliggende / high-end Artengo til en pris af € 7 ...
Et andet element, den padel går internationalt, og Decathlon ønsker således at lægge klare og definerede fundament så hurtigt som muligt, før det kan være for sent. Fordi ja Artengo, det er bestemt et populært mærke, men det er også et mærke, der er knyttet til billige produkter. Guld i padel, vi ser, at nogle modeller overstiger 200 € ... Ikke let at tilbyde en ketcher padel Artengo til 200 € ...
Med Kuikma betyder det at tilbyde Decathlon muligheden for i sidste ende at tilbyde flere avancerede modeller…. Men åbenbart ved vi ikke mere mere. Vi bliver nødt til at vente til 6. februar for at kende Decathlons fremtidige strategiske linje.
Franck Binisti opdager padel på Club des Pyramides i 2009 i Paris-regionen. Siden padel er en del af hans liv. Du ser ofte ham turnere i Frankrig for at dække de største begivenheder i padel français.