Overalt i verden og i alle sportsgrene, der bidrager til en markedsøkonomi, skabes der efter model af amerikansk sport åbne eller lukkede ligaer i forhold til eller sammen med forbund.
Det er ved at modernisere og tilpasse sig Padel disse begreber, som European Association of Clubs Padel (AECP) byggede de idiotsikre modeller.
Målene for den europæiske klubforening Padel (AEPC)
Den franske sammenslutning af Padel i 2013, som i 2000 organiserede XNUMX. verden Padel, den vedvarende svaghed i Den Internationale Føderation Padelog Den Europæiske Føderation for Padelhar tilladt i løbet af de sidste 20 år fremkomsten af meget forskellige modeller af Padel i Argentina, Spanien, Sydamerika, Europa, Nordamerika og for nylig på andre kontinenter, alle med varierende grad af succes, men ikke alle har slået sig ned over tid.
Det er klart, at udviklingen af Padel i Spanien blev drevet af svækkelsen af Padel Argentinsk på grund af økonomisk krise.
Disse begivenheder forhindrede på et tidspunkt udbruddet af en Padel voksen, skaberen af en reel bæredygtig økonomi.
For eksempel kan vi hver dag se, at investorer stiller spørgsmål. Og svarene er ofte ikke særlig optimistiske!
Det garanterer investering fra hver klubejer. Klubben er derfor ejer i 10 år af sin Franchise, som sikrer dets deltagelse hvert år: ingen opstigning eller nedstigning, ingen andre poster undtagen enstemmighed mellem de 20 franchiser. Klubben kan planlægge på mellemlang sigt.
Klubeejeren kan beslutte at blive repræsenteret af de hold, han vælger, fra hans klub eller andet. Klubben ejer en goodwill i 10 år og kan overføre den (efter 3 år) til en anden klubejer. AECP vil etablere salgskontrakter, der vil være de samme for alle. Salgsprisen forbliver gratis.
Salg af 20 franchiser til en pris på 30 euro pr. Franchise, der skal betales i 000 årlige rater på 10 €.
private klubber Padel i deres eget navn eller under et andet firmanavn.
AECP er opmærksom på volatiliteten i ture arrangeret af mærker eller af lærlingarrangører, ture, der ikke møder et stort publikum og skader budgetter, der investeres af mærker, og omdømmet til Padel. En sport uden publikum er dømt til at være fortrolig: badminton, squash, hegn, baskisk pelota, svømning, klatring, kano, kajak, brydning, sambo ...
AECP sælger 30 franchiser til en pris på € 30, der skal betales i 000 rater på € 10.
Følgende er sandsynligvis berettigede: hvert brand, medium, der har eller er villig til at spille en rolle i 10 år i udviklingen af dets aktiviteter og Padel. Franchisen bærer navnet på mærket (Sports Sud Édition) og kan tilføje navnet på en klub (Sport Sud Édition / Padel Champs Elysées Club).
Franchiseejeren kan skifte klubpartner hvert år: Air France / Toulouse Padel Klub, der kan blive Air France / Paris Padel Klub.
Hver franchise beholder sin titel i 3 år og kan overføre den fra det fjerde år til en tredjepart, der opfylder betingelserne offentliggjort af AECP (betingelser angivet på tidspunktet for udgaven af titelåret 1). Sælgeren indstiller den overførselspris, der registreres af AECP. Sidstnævnte vil være i stand til at afgive et tilbud, der har prioritet, forudsat at det er til sælgerens pris.
Med hensyn til sport er hver franchise garanteret at deltage i European Cup of Padel Mærker i 10 år, det samme gælder for enhver ny køber af en solgt franchise.