Test - Pas på for fristende pala-tilbud ...

Leder du efter dine drømmers ketcher? Har du set det på et websted til en uovertruffen pris? Vær forsigtig, det kan være et lokke, som en skruppelløs sælger giver dig!
Disse operatørers modus operandi er altid den samme eller mere eller mindre. Vi har testede denne fidus for dig med risiko for at miste 160 euro...

Trin 1: Spørg

Vores valg er en meget berømt palæ, bestseller af et stort brand. 2021-modellen ankommer til butikkerne, men nogle steder sælger stadig 2020-modellen. Og vi finder endda to forhandlere, der tilbyder modellen 2019 - skønt de er udsolgt overalt - til 115 euro mindre end 2021-modellen!
Vi kontakter en af ​​sælgerne for at stille ham et spørgsmål om bestillingsprocessen, spørger i forbifarten, om ketsjeren virkelig er tilgængelig: denne fortæller os proceduren, men "glemmer" at svare på tilgængeligheden ...

Trin 2: Bestil

På trods af usikkerheden omkring sælgerens lager, vi bestiller ketcherved at angive den ønskede ideelle vægt og størrelsen på den T-shirt, der tilbydes ved ethvert køb. Alt virker seriøst: betalingen er sikker, vi modtager en e-mail, der bekræfter banktransaktionen, en anden, der bekræfter modtagelsen af ​​ordren ...

Trin 3: det kolde brusebad

Dagen efter ordren kontakter sælgeren os via Whatsapp: " Den model, du bestilte, er udsolgt. For at give dig tilfredshed har min chef givet mig tilladelse til at tilbyde dig følgende bedre kvalitet med bedre håndværksmaterialer og en højere pris, men inden for størrelsen af ​​din ordre. […] Du behøver ikke betale en ekstra euro. "

Trin 4: Alternativerne

Hvad sælgeren "tilbyder" os er vælg mellem 13 andre ketsjere, hvoraf han sender dig fotos og priser. Alle er dyrere end den, du bestilte: den billigste vises til 195 €, de fire dyreste omkring 540 € (!!!). Flere er 2021-modeller, så du var klar til at nøjes med en 2019-model ...

Trin 5: refleksion

Det er svært at modstå, hvad der ser ud til at være en meget god aftale. En 2021-model til en værdi af mere end 500 €, som vi "tilbyder" til dig for 160 €, der er virkelig noget at tøve med ... Men det er mistænkeligt, og det ligner meget et spejl med lærker, en slags lokkemad, der sigter mod at give klienten noget andet end det, han ønskede...

Trin 6: forhandling

Vi afviser derfor dette forslag, som synes for godt til at være ærligt. Vi spørger derefter sælgeren, om han kan lever os den bestilte pala i sine versioner fra 2020 eller 2021.
Som svar forklarer han det ”På grund af Covid-19-pandemien er store mærker bagud i produktionen, og lagrene er meget begrænsede. Derfor tilbyder vi bedre alternativer til højere kvalitet og uden ekstra omkostninger. Jeg anbefaler dig virkelig at evaluere vores tilbud. "
På trods af denne tunge insistering nægter vi denne forhandling.

Trin 7: svaret, der dræber

Vi spørger derefter sælgeren: ”Hvorfor sælger du snesko-modeller, som du ikke har på lager? ". Hans svar: ”Vores kollega med ansvar for hjemmesiden er i øjeblikket påvirket af Covid. Så snart det er gendannet, opdaterer vi webstedet ". Covid har bestemt en god ryg...
Dette må være en meget lang form for sygdommen, da dette websted har solgt længe ud af trykte modeller overalt ellers i måneder og måneder. Kort sagt, vi griner!

Trin 8: refusion

Vi beder derefter sælgeren om at få refunderet transaktionsbeløbet. Han svarer, at "det vil ske i løbet af dagen". Et par dage senere så vi, at dette faktisk var tilfældet. I det mindste var vi ikke offer for en økonomisk fidus ...

Konklusion

Det er klart, at det handelssted, vi havde at gøre med bevidst opbevarer udmattede ketsjere i sit katalog, som aldrig vil være på lager igen. De er simpelthen lokkefugle designet til at agnere kunder. De, der er enige, mener, at de får en god handel ved at vælge en anden ketcher, angiveligt af bedre kvalitet, hvis annoncerede pris er kunstigt oppustet. Vi har identificeret mindst fire websteder, der beskæftiger sig med mere end tvivlsomme forretningsmetoder.

Mere end nogensinde anbefaler vi dig derfor at passe dig for alt for fristende tilbud og til favoriserer køb i butikker, i proshops af klubber eller på partnerwebsteder for Padel Magazine.

Se kommentarer

  • Hej,

    Jeg blev narre som forklaret ovenfor ved at bestille en ketcher på padeliberico.es. Som i artiklen fik jeg pengene tilbage med det samme, så ingen bekymringer på den front, men sikke et spild af tid og hvilken skuffelse!

    Kort sagt, vær på vagt.

  • Samme observation på det spanske sted P N.
    To ordrer foretaget, og i begge tilfælde er den anmodede model udsolgt eller har en forsinkelse på 2 uger uden nogen garanti for modtagelse.
    Dette websted tilbyder såkaldte ækvivalente ketsjere til samme pris eller med 15 € mere for en ovenstående model.
    I begge tilfælde bad jeg om tilbagebetaling, og det betalte beløb blev returneret til mig et par dage senere.
    Jeg kender ingen, der ved bestilling på dette websted havde den anmodede ketcher.

  • Dette er PN-praksis :)
    Har allerede haft 2 eller 3 gange sagen med dem :)
    Derudover ejer de mærket af high-end racquet, som de tilbyder i bytte :) Så 2x indtjening :)

Publié par
Jerome Arnoux