Mærket, som har til formål at deltage i udviklingen af disciplinen, et marked med højt potentiale, har stolet på erfaringen og ekspertisen fra sin latinamerikanske produktchef, Javier Llebot Lozano, for at bygge sin første serie padel.
For ham var det vigtigt at forenkle diskursen omkring produktet: “Le padel er et atomiseret marked af mærker med alt for komplekse produktdiskurser. Det virkede essentielt at vende tilbage til det grundlæggende i spillet og installere markedsføring, der er let at forstå for alle spillere padel."
Sortimentet består af 2 "palas":
"Wall Breaker", for spilleren, der ønsker at maksimere eksplosivitet og kraft.
"Wall Master", for spilleren, der ønsker at maksimere manøvredygtighed, præcision og komfort.
Alt er designet til at styrke hver enkelt spillestil: hovedets form, fastheden af kernen, vægten og balancen.
Serien fuldendes af 2 bolde udviklet sammen med Bridgestone:
Tecnifibre vil gennem sin specialisttilgang sætte skub i fremkomsten af padel i hele Europa.
Jérémy Scatena, fransk mester i 2015, bliver brandambassadør for de næste 5 år