Mediapro vil nu tage sig af markedsføringen af tv-rettighederne World Padel Tour på internationalt plan. Kredsløbet har det annonceret på sin hjemmeside.
Kredsløbet, som er ved at starte den mest internationale sæson i sin historie, med 13 besøgte lande, vil derfor stole på en anerkendt gruppe i forvaltning og distribution af sportsrettigheder. Med ét mål: at øge dens distribution og dens internationale udvikling.
Oliver Seibert, direktør for sportsrettigheder for Mediapro-gruppen, er glad for denne nye alliance: "Vi takker World Padel Tour at stole på os og give os mulighed for at arbejde sammen for den internationale ekspansion af en af de hurtigst voksende sportsgrene i verden. Vi vil bringe vores erfaring for at give kredsløbet og dets højkvalitetsudsendelser mulighed for at drage fordel af et mere globalt publikum."
Efter at have opnået aftaler med Canal+, Sky, Nordic og Telenet, fortsætter WPT i sit ønske om at se sin konkurrence udsendes over hele verden. Med dette i tankerne er generaldirektøren for kredsløbet, Mario Hernando, glad for dette nye partnerskab med virksomheden, der administrerer Gol-kanalen:
"Denne forbindelse med førende inden for markedsføring af tv-rettigheder på verdensplan vil generere et skridt fremad for kredsløbet. Jeg er sikker på, at denne forening vil bære frugt meget snart."