År 2020 er ikke længere et paradoks og padel er ingen undtagelse. Selvom der kun har været 11 turneringer World Padel Tour omstridt på grund af den globale COVID-19-pandemi, har publikum aldrig været stærkere og mere loyale.

+ 34% på et år!

Allerede til stede på forskellige tv-kanaler i hele Europa padel tryk på en stadig større publikum og altid mere lidenskabelig på YouTube. Tallene lyver ikke, og de er særlig gode. Faktisk den eneste kæde af World Padel Tour er akkumuleret 85.768.000 visninger hele året. Dette svarer til kampe, der udsendes live, gentagelser og også videoer, der tilbydes hele året. Fra den spanske side tennisworldes.com, Il s'agit d'une 34% stigning sammenlignet med 2019, selvom regnskabsåret 2020 var planlagt af 7 turneringer eller næsten 40% af sæsonen!

Arturo Coello venstrehåndet forehand volley WPT

 

Udvikling af det engelsktalende publikum

Spansk er sprog nummer 1 på padelmed et meget stærkt publikum i Spanien, Argentina og Mexico. Imidlertid blev 2020 præget af vækst af et engelsktalende publikum. Det var også et bemærkelsesværdigt skridt fremad for WPT at tiltrække et nyt publikum ud over mere traditionelle grænser. Af de 11 turneringer, der blev spillet, var der 2 millioner visninger med kommentarer på Shakespeares sprog. I finalen iEstrella Damm Menorca Master Final, der lukkede sæsonen, blev der registreret 94 samtidige forbindelser, hvoraf 464 med engelsk kommentar. Hvis forholdet forholdsmæssigt synes lavt, er det stadig en meget opmuntrende start med betydelige markedsandele i Skandinavien. Som et eksempel er publikum fuldstændigt fordoblet i Sverige i 3.

Fokus på 500.000 abonnenter

La Youtube kanal af World Padel Tour overskred milepælen i 400.000 abonnenter i starten af ​​2021. En tilfredshed, der gør et ærepunkt til et særligt velstående 2020 med 134.000 ekstra tilhængere sammenlignet med 2019, dvs. 54% stigning. Bedst af alt nåede antallet af "tommelfingre op" på alle de indsendte videoer ikke kun 674.000, men derudover er forholdet mellem "likes" og "dislike" ikke fra 94,6% til 96,1%!

I lyset af disse resultater ser det ud til, at indeslutning har bidraget til den øgede succes for padel både i praksis, men også i formidling. 2021 skal derfor tjene til at omdanne denne vækst til varig succes. Men siden den padel er vanedannende, vi bekymrer os ikke for meget om fremtiden!

François Miguel Boudet Journalist padel sport

Jeg er sportsjournalist, der bor i Barcelona og naturligvis fan af padel.

RMC Sports, L'Equipe Magazine, Sport24, Infosport +, BeIN sports og nu prikken over i'et: Padel Magazine ! ;)