Ricky brigolle, Kategorichef for Ketsjersport kl Head Spanien fremhævede udviklingen af ​​padel og mærkets rolle Head de seneste år ved arrangementet "La Llamada del Rey" i Madrid.

Under sin tale mindede Ricky Brigolle om, hvor meget disciplinen har udviklet sig i de seneste år:

”For 10 år siden var der ikke engang 100 mennesker på tilskuerpladserne, og i dag når vi op på 15 000 tilskuere".

Det påpeger han også den hurtige ekspansion af padel transformerede infrastrukturen, især i Spanien, hvor faciliteterne oprindeligt var begrænsede:

”Hovedkvarteret var i starten lille, men lidt efter lidt voksede projektet. Vi har absorberet alle mulighederne og udviklet nye strategier.”

Denne magtstigning forklares ved en struktureret tilgang, der kombinerer produktinnovation og engagement over for spillere.

spurgt om hemmelighederne bag brandets succes, fremhæver Ricky Brigolle to nøgleelementer:

"Først skal vi de bedste spillere at give troværdighed til brandet. Hvis vores produkter bliver brugt af de bedste i verden, giver det dem straks legitimitet.”

”Så er det essentielt at have den nødvendige kapital for at understøtte denne vækst og effektivt promovere vores produkter."

Ricky Brigolle insisterer på marketings og brandidentitets rolle i denne udvidelse:

”Ud over det tekniske aspekt og produktudvikling skal du vide lytte til spillere og forbrugere, uanset om de kommer fra Spanien eller andre lande. Deres feedback er afgørende for at tilbyde passende produkter."

Til sidst konkluderer han på ambitionen om Head de fortsætte med at innovere og støtte padel, ved at støtte spillere i deres progression og udvikle stadig mere effektivt udstyr.

Frank Binisti

Franck Binisti opdagede padel på Club des Pyramides i 2009 i Paris-regionen. Siden da har padel været en del af hans liv. Du ser ham ofte på turné i Frankrig for at dække store franske padel-begivenheder.