WPT Master Final, der fandt sted sidste weekend på Menorca, var en stor begivenhed for mærkerne i padel med hensyn til billede.

Henlede opmærksomheden

WPT Master Final, der fandt sted i sidste weekend, gav os en fantastisk show. Denne turnering, der bestemt var årets vigtigste for fansen, var også for mærkerne! Faktisk hvad angår billede er det for dem årets uacceptable begivenhed !

Den mest forventede turnering, den turnering, hvor de bedste spillere er til stede, den turnering, hvor mærkerne præsenterer de seneste nyheder til næste sæson ! Til dette oprettede de imponerende reklamekampagner med et hovedmål: henlede opmærksomheden !

Alle bemærkede tydeligvis to-tone spor som var oprettet til lejligheden. EN nyhed, der fik folk til at tale blandt tilhængere: ”Vil dette påvirke spillet? Vil kampene også være sjove at se ”osv. I sidste ende, en meget god strategi fra World Padel Tour da det lykkedes dem at kaste mere lys over begivenheden!

De andre strategier, der er indført af WPT

Farveskiftet på sporet var ikke det eneste, der blev implementeret. I anledning af turneringen og i kun en uge ændrede WPT sit Instagram-logo, det vil sige virksomhedens image. På medieniveau er en sådan turnering af afgørende betydning!

Med hensyn til reklamesport er brugen af ​​bagsiden til at gøre det til en ægte kortvarig kæmpeskærm, hvor reklamepladser fra øen Menorca blev udsendt, en detalje, der markerer en forskel mellem Master Final og de andre. turneringer.

pub mernorca mester finale

Den anden store ændring er magt hør hvad der blev sagt mellem trænere og spillere når du skifter side.

Sammenfattende en meget klar marketingstrategi bestående af differentier denne endelige mester andre årsturneringer ved at positionere sig som en unik begivenhed og nå ud til alle publikum og ikke kun med de forestillinger, som spillerne leverer!

Bullpadel, officiel ketsjer i turneringen

Det professionelle kredsløb er ikke den eneste, der har foretaget ændringer i løbet af denne turnering, men mærkerne udnyttede også begivenheden til at frigive nye linjer med palæer og tøj. Især to mærker: Head Padel et Bullpadel.

Det spanske mærke har lanceret en begrænset udgave af en af ​​sine flagskibsmodeller, The Bullpadel Paquito Navarro hack. Denne Hack Air Limited Edition, der blev brugt af Paquito Navarro under turneringen, var den officielle ketsjer i denne Menorca Master Final. Nox, den officielle ketsjer af WPT i løbet af året, er på nogle måder tilbage Bullpadel rampelyset under konkurrencen!

bullpadel endelig mester

 

Head : en bemærkelsesværdig kampagne

Head benyttede lejligheden til frigive sine nye modeller fra Alpha-linjen, med meget forskellige reklamepladser af det, vi normalt ser, og stoler på de to flagskibsspillere Sanyo Gutierrez og Ariana Sanchez, som, lad os huske, frigav deres palas under konkurrencen. Vi kan tale om en kampagne, der aldrig er set i padel, din tur til at dømme!

I modsætning til hvad vi normalt ser, dvs. et spor af padel, spillere, der udfører umulige skud, sætninger for at prise fordelene ved racketen, Head Padel sætter os ind situationen for et møde, der afspilles i hverdagen, på parkeringspladsen i et supermarked, hos frisøren. Det endelige slogan fuldender det hele: "styr spillet, vind kampen".

Underet ved disse meddelelser er, at "POP" -lyd, de afgiver efter hvert "hit", eller rettere efter hvert svar i samtalen, indtil man vinder "matchen" eller i dette tilfælde debatten. . Styr spillet, vind spillet.

Ud over disse atypiske pletter, Head tilbød også mere klassiske videoer og præsenterede produkterne godt med en meget pæn æstetik.

 

Le World Padel Tour, Bullpadel ou Head fulgte forskellige marketing- og kommunikationsstrategier for denne begivenhed i slutningen af ​​sæsonen, men det fælles punkt mellem de tre er, at de alle er vellykkede, meget meningsfulde, og at de uden tvivl vil have arbejdet godt sammen med offentligheden!

 

Ianiv Vodovosoff

Ianiv er andalusisk. Han brænder for padel i mere end 10 år, men også inden for markedsføring. Sammenlign, studer, link sport til marketing, sådan er dens niche.