Professionel padel tiltrækker sig i stigende grad opmærksomhed fra fodboldklubber på topniveau. I de senere år har flere europæiske giganter som f.eks Paris Saint-Germain, FC Barcelona eller igenAS Roma har etableret partnerskaber omkring padel med indflydelsesrige brands som f.eks Qatar Airways, Cupra ou Adidas. Fra stadionbegivenheder til produktsamarbejde og krydstræningssessioner med stjernerne fra verdens padel, illustrerer disse initiativer fodboldverdenens voksende interesse for udviklingen af denne blomstrende disciplin.
Qatar Airways og PSG

Fra fredag den 30. august til søndag den 1. september 2024 PSG stillet en padelbane til rådighed ved Parc des Princes – ved foden af Auteuil-standen – i anledning af Qatar Airways Premier Padel Tour. Qatar Airways, gennemførte denne begivenhed sammen med sine to partnere: den Paris Saint-Germain og Premier Padel Tour ved at organisere introduktionssessioner padel med trænere og tillod mange personligheder at deltage i opvisningskampe, herunder deltagelse af verdens nummer 1 i padel Agustín Tapia, Ousmane Dembélé, Randal Kolo Muani, Désiré Doué og klublegender, herunder Thierry Omeyer, Zoumana Camara, Christophe Jallet og Clément Chantôme.
CUPRA og FC Barcelona

I 2023, som en del af partnerskabet, der indtil 2029 associerede FC Barcelona, og bilproducenten Cupra, spillerne på det første hold i FC Barcelona, herunder Alexia Putellas, deltog i en séance d'entraînement på Spotify Camp Nou ledet af Paula Josemaría og Ariana Sánchez, verdens nummer 1 par af padel til kvinder. De deltog også i Barça-spillernes træning på Ciutat Esportiva.
Denne begivenhed tilladt Cupra for at promovere CUPRA Born-biler, lanceret i 2021, samtidig med at det mindedes om deres internationale forpligtelse til padel.
Adidas og AS Roma

L 'AS Roma et Adidas gennemførte et innovativt samarbejde i september sidste år ved at skabe en ny sportslinje rettet mod klubbens fans, der spiller padel. Denne linje inkluderer en eksklusivt designet ketsjer i gul og rød, samt et outfit til mænd og kvinder.
