Bunden Oakley Capital Origin Fund II annoncerede en større investering i NOX, det spanske mærke af padeludstyr med base i Barcelona. Investeringen, der er anslået til 10,5 millioner euro, har til formål at understøtte den hurtige vækst hos producenten, der allerede er til stede i mere end 80 lande og forfatter til mere end 400.000 solgte ketsjere om åreteller 11% af det globale marked.

NOX's meteoragtige vækst

På bare fire år har NOX offentliggjort en gennemsnitlig årlig vækst på mere end 50%, betydeligt højere end det globale marked. Mærket, grundlagt af Jesus Ballvé, er blevet en reference inden for padel takket være sine produkter af høj kvalitet og sit stærke omdømme blandt professionelle og amatørspillere.

På vej mod USA og Asien

Med støtte fra Oakley Capital har NOX til hensigt at accelerere sin internationale udvikling, især til USA og Asien, mens diversificerer sit sortiment og styrkelse af sin digitale markedsføringVirksomheden planlægger også at udforske det blomstrende marked inden for pickleball, en sportsfætter til padel.

Globale ambitioner

Jesús Ballvé glæder sig over dette strategiske partnerskab:

"Vi mener, at Oakley er den ideelle partner til at tage NOX til et nyt niveau. Deres digitale marketingekspertise og erfaring inden for premiumsport vil være uvurderlig for vores globale ekspansion."

Med denne investering bekræfter NOX sin ambition om at blive et stort globalt padelmærke, på et tidspunkt hvor sporten oplever en anslået vækst på 25 % om året i verden.

Benjamin Dupouy

Jeg opdagede padel direkte under en turnering, og ærligt talt kunne jeg ikke rigtig lide det i starten. Men anden gang var det kærlighed ved første blik, og siden da har jeg ikke misset en eneste kamp. Jeg er endda villig til at blive oppe til 3:XNUMX for at se en finale af Premier Padel !