I den digitale tidsalder udnytter padelmærker fuldt ud sociale netværk som kommunikations- og marketingværktøjer. Som sande udstillingsvinduer giver disse platforme dem mulighed for at promovere deres identitet, deres sponsorerede spillere og at annoncere deres ny.
I løbet af de seneste par år er mange platforme dukket op eller vokset i størrelse: Instagram, TikTok, X (tidligere Twitter), LinkedIn, og mange andre. Disse kanaler er blevet stærke løftestænger for synlighed, der giver brands mulighed for at komme tættere på deres fællesskab og etablere deres omdømme. Men så, Hvad er de mest populære brands på sociale medier?
Nox, lederen
Fokuserer på Instagram, det sociale netværk, der bruges mest af brands og atleter på højt niveau, er det spanske brand Nox som er placeret øverst med 352 abonnenter. Officiel sponsor for Verdens nr. 1, Agustín TapiaNox drager fordel af argentinerens berømmelse, hvilket i høj grad bidrager til brandets image og succes.
Nox er også aktiv på andre platforme, med mere end 19 abonnenter på X et 43 på TikTok.
Adidas på andenpladsen
Det tyske mærke drager fordel af omdømmet hos en af verdens største sportsvirksomheder, der er repræsenteret i mange sportsgrene. Dens padel-division er nummer to blandt de mest fulgte mærker på Instagram, med 306 abonnenter.
Adidas sponsorer, især Verdens nummer 3, Ale Galán og er blevet en nøglespiller i padel i de senere år. Mærket er dog endnu ikke til stede på platformene X et TikTok dedikeret til padel.

Bullpadel, et sikkert bud
Meget nærværende på banen med mange spillere fra Verdens top 30, Bullpadel er en essentiel reference. Hun akkumulerer 263 følgere på Instagram og positionerer sig i #1 af X med mere end 23 abonnenter.
Blandt mærkets ambassadører er stjerner som f.eks. Fede chingotto, Juan Tello, Gemma triay et Delphi Brea.

Resten af ranglisten
Head, ved foden af podiet
Historisk tennismærke, Head pålægger sig også i padel med 183 følgere på Instagram. Især sponsorerer den Verdens nr. 1 Arturo Coello, med hvem hun lancerede en signaturkollektion i år. Mærket er også afhængigt af verdens første kvindelige par, Ari Sanchez et Paula Josemaria, for at styrke dens synlighed. Hans konto X overstiger 16 abonnenter.
Babolat, 5e
Et andet stort navn inden for tennis og padel, Babolat tælle 159 følgere på Instagram et 8 ud af X. Hun sponsorerer to medlemmer af Verdens top 10 : Juan Lebron et Coki Nieto.
Wilson, 6.
Ikonisk mærke båret af legenden Fernando Belasteguin (nu pensioneret), Wilson konto 136 følgere på Instagram og mere end 6 ud af X. Den er veletableret i tennis og fortsætter sin vækst i padel.
Tecnifibre og Siux, over 100
Teknisk fiber, som bruger en fælleskonto til tennis og padel, overstiger 100 abonnenter. For sin del, Siux fortsætter sin opstigning med 108 følgere på Instagram, 6 ud af X og mere end 5 på TikTok. Mærket kan regne med spillere på højt niveau som Stupa, såvel som på unge argentinske talenter som f.eks. Augsburger et Libaak.

Andre mærker:
- Drop Shot : 54 abonnenter
- Black Crown : 41 abonnenter
- Kuikma : 35 abonnenter
- Joma : 33 abonnenter
- Oxdog : 23 abonnenter
- Lok : 16 abonnenter

En stor sportsentusiast og tidligere tennisspiller opdagede jeg padel for et par år siden uden egentlig at bruge meget tid på det. Så blev jeg afhængig af denne sport ved at dyrke den og se de første padelkampe. Ser frem til at dele 2025-nyhederne med dig!