Takket være dets nærhed til Argentina, padel ankom til USA temmelig hurtigt. Faktisk, den padel blev introduceret i 1993 i Houston af Ed Thompson og Felipe Arnold. Sidstnævnte, indfødt i Argentina, var forbløffet over udviklingen af padel i sit land og havde ideen om at introducere det til USA. Hovedmålet for disse to mennesker med at bringe padel med Uncle Sam, ligger i at bruge padel at diversificere virksomhedsforretningen (hotel, sportskompleks) eller for eksisterende racket-sportsklubber.

Udviklingen af padel aux États-Unis

Ved at følge padel siden deres begyndelse i Frankrig har vi også observeret dens udvikling uden for vores grænser. Vi fokuserede derfor på Oncle Sams land med en højtudviklet sportskultur.

Le padel tog sin tid til at skabe en ægte entusiasme blandt amerikanerne for denne nye sport fra Argentina og Spanien. Faktisk synes markedet så lovende, at arrangørerne af World Padel Tour har skabt en scene i USA. Den første amerikanske etape fandt sted i Miami mellem 26. og 30. april 2017.

Hvilket viser vigtigheden af padel i USA sammenlignet med f.eks. det franske marked. I Frankrig var vi kun vært for ”en” udfordrer sidste år. 

Hvorfor tog det så lang tid?

Det amerikanske marked er et af de vigtigste volumenmæssigt, hvad angår omsætning også inden for sport. Derfor ser det amerikanske marked lovende ud, og dette kan være en seriøs startplade for padel global. Dette betyder, at der er mulighed for producenter, distributører at erhverve et potentielt marked på flere tusinde eller endda millioner dollars. Ditto for mærker med hensyn til tekstiler og bolde. På samme tid, busmarkedet padel vil opleve den samme velstand.

Der er dog grunde, der begrænser padel, og som forhindrer os i at bruge alt dette potentiale. Her er de :

  • Når du er udenlandsk, er det meget svært at udvikle en virksomhed. Faktisk er det meget vanskeligt at få visum, udviklingsomkostningerne er meget høje (udstillinger, sponsorering osv.)
  • Marketing kan være attraktivt 
  • De mest populære sportsgrene i USA kvæler noget andre sportsgrene og især nye sportsgrene (amerikansk fodbold, baseball, hockey, basketball).

Endelig blev padel i USA har alle kvaliteter til at oversvømme det saftige marked i det nordamerikanske land. Der er dog mange begrænsninger, der skal stilles. For eksempel har tennis en vigtig plads i sportskulturen i USA (i mindre grad flagskibssport). Kun tiden vil vise, hvordan padel vil komme ind på det amerikanske marked.

Alexis Dutour

Alexis Dutour brænder for padel. Med sin uddannelse i kommunikation og markedsføring stiller han sine færdigheder til tjeneste for padel at tilbyde os artikler, der altid er meget interessante.