Mario Hernando, daglig leder for World Padel Tour lavede et interview til avisen “Expansion”, han taler om spændende emner, som f.eks. WPT's rentabilitet.

En motor mindre i 2020

Under en atypisk sæson præget af pandemien, World Padel Tour måtte reducere antallet af planlagte turneringer i år: 25 i basen, 11 i slutningen. I modsætning til andre sportsgrene har WPT været i stand til at tilpasse sig situationen og lade mesterskabet udfolde sig. For at gøre det muligt for begivenheder at køre problemfrit, var det bydende nødvendigt at gå i kameraet, mens billetindtægter er en af ​​de vigtigste drivere af økonomien i World Padel Tour.

”Vi måtte godtgøre folk, der havde taget billetter til lukkede turneringer, så årets billetsalg viste sig at være 80% lavere end forventet. . Hvad VIP-pakker angår, er vi næsten på et fald på 100% ... ”, genkender Hernando. Et slag for kredsløbets konti.

Strategien for World Padel Tour

Kredsløbet drager fordel af adskillige sponsorer, inklusive en der skiller sig ud, gruppen Estrella Damm, hovedaktionær og "chef" i WPT.

Partnere, som vi skal tilføje virksomheder anerkendt nationalt og endda internationalt : El Corte Inglés, Adeslas, Lacoste ure; og mange mærker fra universet af padel, Bullpadel, Head, Nox osv. For nylig blev et nyt partnerskab med Cupra-bilmærket og den berømte Formentor, kredsløbets officielle bil og bil af flere stjerner i padel global. Mærket satser tydeligt på padel, hvis værdier er meget lig hans.

”Vi er i stand til at skabe forretning for vores sponsorer, hvad enten de er premium-, embedsmænd eller tekniske partnere. Vi giver dem en berygtelse, der giver dem mulighed for systematisk at øge deres salg, hvorfor virksomhederne, der arbejder sammen med os, har et afkast på mere end seks gange deres andel! ” forsikrer Hernando.

Strategien for World Padel Tour at udvikle sig internationalt er ikke udelukkende baseret på sponsorer. Arrangører, der beslutter at organisere en sådan begivenhed uden for Spanien, drager fordel af nedsatte priser ud over udstillinger, der promoverer arrangementet. Nu med fokus på internationalisering af padel vil uundgåeligt i betragtning af nyere historie have positive konsekvenser i fremtiden.

WOrld Padel TOur bag lukkede døre Madrid

En ny kilde til vækst

Du undrer dig hvad er hovedårsagen til indtægter fra World Padel Tour ?

Som Mario Hernando fortalte til magasinet Expansión: " Dette år, den eneste måde at øge vores forretningsvolumen på er tv-rettigheder. Vi taler om 40% vækst i år, hvilket betyder, at folk vil se spillene! “

I øjeblikket i Spanien tilhører tv-rettighederne tv-kanalen GOL, og WPT har underskrevet aftaler med SKY Sports Italia, men også med Nordic, et bevis på, at showet af World Padel Tour tiltrækker et stadig mere internationalt publikum.

Ianiv Vodovosoff

Ianiv er andalusisk. Han brænder for padel i mere end 10 år, men også inden for markedsføring. Sammenlign, studer, link sport til marketing, sådan er dens niche.