Verden af padel er nu i fuld udvidelse. Oprettelsen af ​​mærker, samfund og klubber gjorde det muligt for dette marked at komme frem og støttes af et af de største sportsforbund, FFT. Fremkomsten af ​​disse aktører vil gøre det muligt for padel at opfylde sine sociale og kommunikationsmål.

Dette væddemål på fremtiden for mange virksomheder gør det muligt for dette marked at udvikle sig dag for dag. Meget populær i Spanien og Latinamerika, denne nye sport har nok data til at blive en benchmark sport i Frankrig.

Vi har set, at dette marked har alle de kvaliteter, der er nødvendige for at etablere sig i stor skala i Frankrig. Vanskelighederne med synlighed, strategi og økonomisk rentabilitet kan kun overvindes af de forskellige roller i kommercielle og institutionelle strukturer såsom FFT. Bevidstheden om FFT i 2018 viser et stærkt ønske om at fremskynde denne udvikling og for at denne nye sport bliver en indtægtskilde for denne skuespiller.

Lanceringen af ​​brandet 4PADEL eller SETTEO TEAM CUP, som repræsenterer den største konkurrence af padel af team i Frankrig viser, at dette marked konstant vokser med tilstrækkelige finansielle midler til at starte nye projekter.

Således bliver synligheden af ​​denne sportspraksis mere og mere vigtig med tiden, og vi kunne være vidne til bekræftelsen af ​​dette nye marked fra 2019. Det følgende år kan faktisk være året for padel med en betydelig stigning i antallet af projekter, licenstagere og medier.

Begrebet social praksis undersøgt på dette marked er endnu ikke veldefineret. Denne kollektive praksis kan karakteriseres som en social praksis, når padel vil blive kendt i større skala.

Tanguy Le Roux

Studerende i Master 2 iværksætteri og innovation ved IESEG SCHOOL OF MANAGEMENT i Paris og lidenskabelig med sport besluttede jeg at afsætte min afslutning på studiet til fremkomsten af padel i Frankrig som en sport og social praksis og den tilhørende markedsudvikling. Efter at have boet 22 år i Marokko og i 5 år i Frankrig er jeg meget glad for at kunne dele mine færdigheder.