I anledning af dets 5 års jubilæum, La Toupie Bleue deler anden del af sin nye sektion med dig: "Gør et "par 5" mens du bliver padel ! "

Denne månedlige klumme har til formål at give dig 5 tips/anbefalinger/dele omkring temaet rejser padel og selve praksisen.

I vores første del delte vi med dig 5 gode øvelser … før afrejse!

Til denne anden del deler vi her 5 tips omkring temaet "at flyve til din rejse padel I Europa ".

Forsinket, aflyst eller overbooket fly... hvad skal man gøre?

La-toupie-bleue-overbooking

I et almindeligt forretningsforhold er det vilkårene i den kontrakt, der er underskrevet mellem kunden og en virksomhed, der regulerer deres gensidige forpligtelser. Luftfartssektoren har gentagne gange vist fingeren i de senere år med COVID-19-pandemien, og respekterer ikke altid de forpligtelser, den påhviler.

Beskyttelse af brugere og deres rettigheder er grundlæggende for den franske regering og mere generelt for Europa-Kommissionen.

Mens en stor del af nogle gange upålidelige eller ufuldstændige oplysninger populariseres og bliver til falske overbevisninger, er det vigtigt at skille det sande fra det falske om, hvad vi ville kunne forvente af et flyselskab, som f.eks. ser deres fly forsinket, eller som aflyser deres fly eller som har overbooket (princippet om at sælge et og samme "kabinesæde" to gange, hvilket nogle gange gør effektiv check-in umulig på afrejsedagen).

Dette sammenfattende dokument fra juli 2022 fra Generaldirektoratet for Konkurrence, Forbrug og Bekæmpelse af Svig (GGCCRF) giver dig mulighed for at se mere klart.

Korsets vej til at opnå kompensation … Der findes specialiserede steder

Virksomheder ramt under COVID-19-pandemien har set deres kontanter "smelte som sne i solen", hvilket kan have svækket deres økonomiske stabilitet.

Forsinkelser i at tage ansvar for erstatningsfiler, falsk misforståelse af kundeanmodninger, ønske om at gøre proceduredokumenter mere besværlige ved at multiplicere anmodninger om dokumenter... så mange elementer, der kan afskrække mange af jer.

Nogle virksomheder er faktisk skruppelløse og husker (måske) ikke Montreal-konventionen, som forener reglerne for international lufttransport.

Advokater, eller endda rådgivere for en juridisk beskyttelse, som du ville have, kan gøre det muligt at samle en fil med overtagelse af ansvar, af erstatning, som, vi håber det for dig, vil lykkes.

Nogle selskaber har specialiseret sig i at kompensere passagerer efter en tvist med deres flyselskab. For blot at nævne to af mange: det hollandske selskab VOL-REARDE.FR eller det franske firma understøttet af FrenchTech: REFUNDMYTICKET.ET

Disse to virksomheders stærke salgstal ligger i, at de ikke opkræver dig noget, hvis de ikke vinder din sag!

At vise dit COXNUMX-fodaftryk bliver mere og mere en sælger

Et bevis på, at de økologiske indsatser i rejser kan begynde at konkurrere og ikke at modsætte sig de økonomiske argumenter for aggressiv prisfastsættelse, ønsker flyselskaberne at vinde i gennemsigtighed.

For rejsende, der ønsker at kunne sammenligne COXNUMX-emissionerne fra en bestemt flyvning, forsøger virksomheder i stigende grad at kommunikere deres COXNUMX-fodaftryk.

Uden at falde i "greenwashing" er det op til enhver at opleve et ophold padel i forhold til dets værdier og overbevisninger for beskyttelse af miljøet. For sin del, La Toupie Bleue, siden 1er januar 2022, har taget udfordringen op med ikke længere at sælge mekaniske landsportsaktiviteter med forbrændingsmotorer, for eksempel udover opholdet padel som sådan.

Flyet ja, men toget i alt dette, reelle alternativ?

Som en del af 2021-klimaloven har Europa-Kommissionen taget spørgsmålet om kortsigtede flyrejser op i de seneste måneder. Det langsigtede mål er at eliminere flyforbindelser til indenrigsflyvninger i tilfælde af et alternativ med tog på mindre end 2h30.

Man behøver ikke være for visionær til at tro, at en flyforbindelse Lille/Bruxelles i en mere eller mindre nær fremtid måske ikke længere er mulig.

Løsninger foreslået af jernbaneselskaberne kunne da være visse alternativer.
Ofte på grund af uvidenhed om alle funktionerne ved at bestille en togbillet, nogle gange på grund af en tidligere dårlig oplevelse (nogle gange fjern), er togets refleks ikke altid automatisk.

Et websted som OMIO.FR (tidligere GOEURO) giver dig mulighed for at få lidt mere synlighed på tog- eller endda busforbindelser.

Sådan navigerer du i tågen af ​​websteder, hvor du kan købe en flybillet

Onlinekøb af en flybillet (i tør service) er nu sædvanlig, hvis ikke næsten automatisk. Vi er nu langt fra one-stop-shoppen for det flyselskab, der udstedte dig en lang papirbillet, der forsigtigt var smuttet ind i sin sag, eller fra det fysiske rejsebureau, der åbnede dørene for dig og sælger dig en enkelt flybillet.

På nettet fordobler masser af websteder deres energi og opfindsomhed for at opmuntre dig til at klikke for at komme ind i deres univers og derefter købe din dyrebare sesam.

Ubehagelige overraskelser kan også akkumuleres, når billetten er købt (uventede ekstra omkostninger, ukendt ændring af betingelserne for adgang til håndbagage osv.) på såkaldte "komparator"-steder.

Hvis vi går ind for kundetilfredshed OG effektiv support i tilfælde af en tvist med flyselskabet, vil vi henvise dig til sider som f.eks. OPTIONWAY.COM der faktisk er rejsearrangører, f.eks La Toupie Bleue men specialiseret i salg af flybilletter.

Ved at gå gennem deres hjemmeside, der ligner en lambda prissammenligningsside (men som ikke er en), vil du være sikker på at blive taget ordentligt hånd om af en rejsearrangør. Officielle rejsebureauer (registreret ATOUT FRANCE) har ikke de samme forpligtelser eller den samme drift som et flyselskab. Franske rejsebureauer har alle en ubegrænset finansiel garanti ud over en professionel civilretligt ansvarskontrakt tilpasset denne specifikke sektor.

Så klar, tag afsted!!


Remi Collat

Grundlæggeren af ​​bureauet La Toupie Bleue tilbyder temaer om praktikophold og ferier padel I Europa. Opholdsspecialisten padel tøv ikke med at give os din mening om disse emner.