Frédéric Oudeville, DECATHLON KUIKMA Product Manager ser tilbage på det team, der blev oprettet omkring KUIKMA, et hold 100% dedikeret til et nyt brand med styrken fra Décathlon, en global gruppe.

KUIKMA betyder "at have det sjovt som et hold" på det aztekiske sprog. Dette svarer til sportens og værdierne padel blev opfundet i Mexico. Forsknings- og udviklingscentret (Tech'Off) er baseret i Frankrig, nær Lille, og en del af KUIKMA-teamet er placeret i Spanien: produktchef, ingeniør og designer. Vores tilstedeværelse i Spanien sigter mod at være kernen i markedet for at opbygge et relevant tilbud til alle brugere (Spanien har nu 4 millioner praktikere mod 20.000 i Frankrig). Vores vigtigste styrke er vores team af decathletes. Vi er til stede i 25 lande, hvor padel. Vores etablering i Madrid giver os mulighed for at være kernen i tusind ansatte, der udøver vores sport. Navnet på Kuikma blev fundet af en af ​​dem og derefter valgt af alle Decathlon-holdene. ”Vores slogan er 'Spil over væggene'. Vi kommer til at være en unik spiller på markedet, og generelt når vi formår at sende bolden over muren, vindes pointen. ”

Frank Binisti

Franck Binisti opdager padel på Club des Pyramides i 2009 i Paris-regionen. Siden padel er en del af hans liv. Du ser ofte ham turnere i Frankrig for at dække de største begivenheder i padel français.