For et par uger siden afslørede Décathlon sin strategi padel i Lille. Det franske mærke annoncerer, at fremtidens ketcher af padel vil ikke længere være Artengo-ketsjere. Dette vil være Kuikma-ketsjere.

Artengo vil være et brand dedikeret udelukkende til tennis. Dette er grunden til, at fra 2019 vil Decathlon tilbyde et nyt mærke af padel : Kuikma. Dette mærke vedrører kun ketsjere af padel og alle produkter relateret til padel.

Kuikma, “team fun” i Aztec, erstatter derfor Artengo-mærket i padel snart. En meget vigtig kursændring hos Decathlon, fordi Artengo-mærket er meget til stede i spillerne i Spanien.

Decathlon forklarer også, at det ønsker at udvide sit sortiment, som indtil da var relativt koncentreret om begyndere eller mellemliggende spillere.

Kuikma vil derfor normalt tilbyde modeller til ekspertspillere i 2019.

 

 

Frank Binisti

Franck Binisti opdager padel på Club des Pyramides i 2009 i Paris-regionen. Siden padel er en del af hans liv. Du ser ofte ham turnere i Frankrig for at dække de største begivenheder i padel français.

Tags