Hver sport skal være omgivet af kommercielle strukturer. Vi vil nu se, at der er en reel dille omkring de franske spillere af padel. Vi ser, at i alle sportsgrene tiltrækker ydeevne sponsorer.

for padel, som er et blomstrende marked, fremmer sponsorernes ankomst til dette marked troværdigheden af ​​denne sport. Konkurrencen tillod nogle spillere at finde deres kald og dermed repræsentere Frankrig i mange officielle konkurrencer fra padel som på kredsløbet af World Padel Tour. Dette har tiltrukket store sponsorer af sportsudstyr som Babolat,Nox, Head, Asics, der er nummer et på fodtøjsmarkedet padel med 75% markedsandel i Spanien (kilde: sportbuzzbusiness) eller virksomheder, der blot søger mere synlighed såsom CIC og andre FFT-partnere. I dag satser mærker på fremtiden for padel, som bidrager til dets formalisering.

Det forsikrer spillerne om, at der er en reel struktur bag sporten, og at deres præstationer kan belønnes. Faktisk mange spillere af padel i Frankrig, takket være deres niveauer, underskrev kontrakter med store mærker af producenter af sportsudstyr med det samme mål for mærket som inden for enhver sport at formidle image af mærket takket være indflydelsesrige sportsfolk i deres egen sport.

Dette er således gavnligt for mærker, for spillere, men også for padel der ser sit image og dets udvikling vokse fra år til år og tilbyder begivenheder, der er muliggjort takket være ankomsten af ​​store mærker på markedet.

Dette vil i fremtiden løse det største problem på dette marked i dag, synlighed og skubbe folk til at investere i denne sport ved at skabe flere klubber af padel i de store byer.

 Tema 2: Et marked, der betjener spillere
En reel interesse i at udvikle konkurrenceåndeno Skab en ægte konkurrencemæssig ånd for at skubbe spillerne til at overgå sig selv og bevare dem i øvelsen.

o Hver turnering ledes af FFT og arrangeres af klubberne

o Oprettelse af forskellige typer turneringer (P100, P250, P500, P1000)

o Dette system skubber klubberne til at blive FFT-godkendt for at kunne organisere turneringer og bringe flere kunder tilbage.

o Pas på ikke at være overflødige i driften af ​​turneringen, hvilket kan trætte nogle spillere.

Kommercielle strukturer omkring denne konkurrenceo Ankomst af sponsorer til dette marked fremmer sportens troværdighed.

o Store sponsorer fra producenter af sportsudstyr er til stede på markedet som f.eks Babolat, Head ... osv.

o Det beroliger spillerne og fordyber dem fuldt ud i øvelsen.

o Billedet af denne sport vokser takket være ankomsten af ​​store sportsmærker.

o Løsning til løsning af synlighedsproblemet.

Tanguy Le Roux

Studerende i Master 2 iværksætteri og innovation ved IESEG SCHOOL OF MANAGEMENT i Paris og lidenskabelig med sport besluttede jeg at afsætte min afslutning på studiet til fremkomsten af padel i Frankrig som en sport og social praksis og den tilhørende markedsudvikling. Efter at have boet 22 år i Marokko og i 5 år i Frankrig er jeg meget glad for at kunne dele mine færdigheder.