Joffrey Gilant, administrerende direktør forEsprit Padel shop, vender tilbage for os til historien om Esprit Padel Shop såvel som på markedet for padelartikler.
En idé, der stammer fra 2019
Det skal siges, at jeg altid har elsket at støtte padelspillere i deres indkøb af padeludstyr. Da jeg arbejdede i klubben (Esprit Padel), flere gange om dagen rådgav og vejledte jeg spillerne, så de traf det bedst mulige valg af ketcher.
På trods af dette råd indså vi, at nogle spillere vendte tilbage til klubben med ketsjere, som de havde købt online, af to hovedårsager, prisen og udvalget.
Vi forsøgte derfor at udvide sortimentet for at kunne tilbyde et bredere produktsortiment. Men vi indså hurtigt, at vi aldrig ville få samme dybde i sortimentet som en netbutik, og at vi aldrig kunne konkurrere med dem på pris.

Paradoksalt nok var kunderne ikke nødvendigvis tilfredse med den service, der blev leveret af disse online-sider, ofte udenlandske, med logistik, kundeservice, der ikke var særlig glat, og eftersalgsservice var usikker.
Det er her, ideen om at oprette en online side blev født. Det var i 2019, men med eksplosionen af klubaktivitet havde vi lidt tid til virkelig at sætte den slags projekter op.
Så kom Covid... og ideen modnes takket være diskussioner med to andre klubledere (David og Charles), som også ønskede at oprette en onlinebutik. Vi tog os derfor tid til at tænke over projektet for at skabe noget, der virkelig lignede os, med den fordel at have samlet vores brands og vores produkter for at få et lidt mere omfattende tilbud fra start.
Fokus på kundeoplevelse
I begyndelsen kæmpede vi med sider, der tilbød hundredvis af ketcherreferencer, tusindvis af beklædningsgenstande, tilbehør osv. Det var derfor nødvendigt at differentiere os på en anden måde.
Vi fokuserede på kundeoplevelsen fra starten ved at forsøge at gengive den samme oplevelse online som i klubben. Og jeg tror, det er, hvad spillere fra hele Frankrig kunne lide. Dette blev fra den første time oversat til personlig fjernrådgivning baseret på spillerens behov, hurtig ordrebehandling og smidig eftersalgsservice, især på fransk.

Og jeg tror, at alle disse faktorer har givet os mulighed for at vokse og udvide vores katalog lidt efter lidt for at nå frem til en tilbudsstørrelse, der ikke længere har noget at misunde de største globale aktører.
"Komparatoren"
For dem, der ikke er bekendt med dette værktøj, vil jeg introducere det til dig med et par ord. Vi har skabt og udviklet en ketcherkomparator, der giver spillere mulighed for at sammenligne flere ketchere på et øjeblik: EL COMPARATOR!
Til dette har vi bedømt alle vores ketchere fra 1 til 100 på deres 6 hovedkriterier:
- Strøm
- Kontrol
- Confort
- Spin
- Tolerance
- manøvredygtighed
Hver ketcher har derfor seks toner, som vises i form af et radardiagram. Og takket være søgelinjen, der findes lige over diagrammet, kan du vælge en hvilken som helst ketcher for at sammenligne den med den, du har foran dig.

Ideen er nu at forbedre det, så det er endnu mere intuitivt og ergonomisk, men én ting er sikkert: det glæder vores spillere, der bruger det!
Dette værktøj opfylder et reelt behov for spilleren, der tøver mellem flere ketchere. Men for en, der starter på padel og ankommer til en netbutik med hundredvis af ketcherreferencer, er det altid ret kompliceret for ham at foretage et forvalg af ketcher, så han kan vælge mellem et par ketchere. Det er derfor, vi overvejer en måde at løse dette problem på. Jeg håber snart at kunne tale med dig om det!
En stærk tilstedeværelse på sociale netværk
Jeg lancerede min YouTube-kanal, min Instagram-konto og endda min TikTok-konto for et par måneder siden!
Tanken bag dette er at dele Esprit-eventyret så meget som muligt Padel Shop med padel-entusiaster. Vi finder derfor videoer i vlog-format som vores "Black Friday"-video, hvor vi tog et kamera med os på vores største dag på året, for at vise alle, hvordan aktiviteten foregår i 'Spirit Padel Butik. Dette giver kunderne mulighed for at blive involveret i teamets daglige liv ved at opdage ansigterne på mennesker, som de måske har interageret med via e-mail, besked eller telefon.
Men vi finder primært rådgivningsvideoer om forskellige padeltemaer som udstyr, taktik, teknik mv.
Især lancerede jeg mine sociale netværk, fordi jeg oplevede, at der manglede undervisningsindhold omkring padel i Frankrig. Derfor besluttede jeg at gøre det selv for at dele maksimal værdi. Efter min mening er det en god måde at give tilbage lidt af alt det, padel har givet mig i løbet af de sidste seks år, og også en interessant måde at kommunikere omkring Esprit på Padel Shop.
Fra et personligt synspunkt var det en reel forandring og en stor udfordring for mig! Jeg er dybest set en indadvendt, og det var ikke rigtig nemt at tale foran et kamera, især når vi skulle filme scener i klubben foran spillere eller endda foran mine samarbejdspartnere (griner).
Men hey, det er altid rart at lære nye ting, det er lidt som et nyt projekt i sig selv for mig!
Og så er jeg ret godt støttet i dette nye eventyr, Paul, som jeg arbejder sammen med på dette videoprojekt, hjælper mig meget i det daglige.
Fysiske butikker vil altid have deres plads
Online køb er blevet mere udbredt i de senere år, flere og flere forbrugere har vænnet sig til at foretage deres køb online, jeg først og fremmest. For eksempel går jeg ikke længere i supermarkedet, jeg bestiller online og henter så mine dagligvarer ved drive-thru.
At købe online er generelt mere bekvemt og sparer os tid, især i en verden, hvor alting har en tendens til at gå hurtigere. Spillere som Amazon har drevet markedet i retning af stadig hurtigere service og logistik, hvilket gør online shopping nemmere.
Men jeg tror stadig, at fysiske butikker altid vil have deres plads. Faktisk vil nogle mennesker altid gerne gå til butikken for at kunne se, røre ved produkterne og derefter tage afsted med dem. Sådan er det, og jeg tror ikke, det ændrer sig. Der er noget for enhver smag, og det er fantastisk!

Hvad angår padel, ser vi nogle butikker blomstrer i regionen, og det er rart at se, fordi jeg tror, vi har brug for dem til at støtte udviklingen af padel i Frankrig.
Fysisk butik vs online butik
For nu er jeg heldig at kende begge dele, fordi før jeg satte Esprit op Padel Shop, jeg arbejdede i Esprit Padel hvor der er en lille fysisk butik.
Og klart er den store fordel ved et fysiksalgssted at kunne vise, få spillere til at røre ved og endda prøve udstyret, før det sælges. Og erfaringsmæssigt er det altid nemmere at sælge en ketcher efter at have fået den testet end eksternt.
Fordelen ved en netbutik i forhold til en fysisk butik ligger i dens katalog. Vi tilbyder nemlig et bredt udvalg af udstyr, som en fysisk butik aldrig vil kunne have. I dag har vi omkring 6000 produktreferencer på vores side, det ville tage en 1000 m2 butik for at passe dem alle, og endnu mere (griner)!
Priserne er ofte mere fordelagtige der også, hvilket ikke er ubetydeligt, især når du kender prisen på padeludstyr.
Tag det skridt for skridt
Esprit Padel Shop klarer sig godt med trecifret vækst hvert år. Vi har formået at etablere os på det franske marked som førende med en markedsandel anslået til omkring 25%. Det vil sige, at en ketcher ud af fire er købt på Esprit Padel Shop.
Det er et marked, hvor marginerne er ret lave, så vi er forpligtet til at producere volumen for at fortsætte med at udvikle os i en meget konkurrencepræget verden. Faktisk ser mange mennesker padelmarkedet som det nye Eldorado, hvor du kan tjene mange penge hurtigt og nemt, men det er ikke tilfældet, især hvis du har langsigtede mål. Mange nye spillere starter med at forsøge at skille sig ud fra mængden med meget aggressive priser, men det er ikke en god langsigtet strategi, som nogle har oplevet. For vores del er vores målsætning at være så attraktive som muligt for forbrugeren, det betyder at yde en anderledes service, en konkurrencedygtig pris og top eftersalgsservice, så vores kunder er glade for at købe fra esprit-padel-shop.com !
Med hensyn til vores mål, ser vi på, hvad der sker i andre europæiske lande, og selvfølgelig, når vi ser udviklingen af padel i visse lande, giver det os ideer og ønsker om ekspansion. Vi tænker over det, men vi vil ikke skynde os, det er derfor, vi tager det trin for trin for øjeblikket. Under alle omstændigheder vil vi holde dig orienteret på vores sociale netværk og her på Padel Mag!

Xan er en padel fan. Men også rugby! Og hans indlæg er lige så punchy. Fysisk træner af flere padelspillere, han finder atypiske indlæg eller beskæftiger sig med aktuelle emner. Han giver dig også nogle tips til at udvikle din fysik til padel. Det er klart, at han pålægger sin offensive stil som på padelbanen!