Hvis du spiller padel regelmæssigt eller i konkurrencer, spekulerer du helt sikkert på, hvad du skal spise før en kamp.

Det sidste måltid før en kamp: flere faktorer at tage hensyn til

Måltidet før en sportsindsats skal ikke tages let på. For at give det bedste af dig selv på banen, har du brug for en masse energi uden at føle fordøjelsesbesvær.

Vi råder dig derfor til afslutte dit måltid mindst to eller tre timer før starten af ​​et spil. Så er det nødvendigt vælg mad, der er let at fordøje, som vil give dig alle de nødvendige næringsstoffer under anstrengelse. Under før-kampsmåltidet er det derfor at foretrække at undgå alle fede retter, men også fødevarer meget fiberrige såsom bælgfrugter for eksempel.

Pasta, stadig populær blandt atleter

Fordi de er ét vigtig kilde til komplekse kulhydrater og proteiner, men også til mikronæringsstoffer (magnesium, zink, fosfor, kobber, jern og vitamin B1, B3 og B5), har pasta altid været atleternes allierede. Som du kan forestille dig, vil de være en af ​​de essentielle fødevarer i måltidet før spillet. På den anden side kan man spekulere på, om man skal bevæge sig hen imod komplekse pastaer, rigere på fibre, og derfor sværere at fordøje, eller hvid pasta, som har den ulempe at have et højere glykæmisk indeks, hvilket kan øge dine chancer for at lide af hypoglykæmi? Svaret kan ligge på siden af ​​pasta semi-komplet, som giver et godt kompromis.

Halvkomplet Lazzaretti-pasta fås hos Greenweez

Derudover vil det være tilrådeligt at spise pasta "al dente". Jo mere pastaen er kogt, jo højere har den et glykæmisk indeks. Vi kan tilføje lidt smør eller olie til dem og parre dem med hvidt kød eller fisk som makrel, som vil give dig de proteiner, der er nødvendige for, at musklerne fungerer korrekt.

Få styr på din kost et par dage før konkurrencen

Alene måltidet før kampen er ikke synonymt med præstation. Det er faktisk vigtigt at have opbygget gode kulhydratreserver inden D-Day, og det er derfor nødvendigt at indtage komplekse kulhydrater i tilstrækkelig mængde dagene før konkurrencen og dette især dagen før.

Pasta er åbenbart ikke den eneste interessante kilde til komplekse kulhydrater. Ris, quinoa, bulgur, boghvede eller sød kartoffel er også meget interessante fødevarer til denne præ-konkurrenceperiode.

Generelt foretrækker økologiske og hjemmelavede fødevarer, som vil være rigere på antioxidanter. Vores partner Greenweez har et meget bredt udvalg af økologiske og miljøansvarlige produkter for bedre at kunne styre din prækonkurrence. Fra håndværksmæssig semi-komplet pasta til sød kartoffel gnocchi, brune Camargue ris og makrelfileter finder du alt, hvad du skal bruge i afdelingen. salte dagligvarer.

Hav gode daglige vaner

Mad er afgørende for atleter, da det skal give dem alle de næringsstoffer, der gør det muligt for dem at træne, mens de forbliver sunde. Hvis du er en almindelig atlet, forstår du, at du skal have et højt indtag af især komplekse kulhydrater, for at give dig mulighed for at udvikle dig på længere sigt.

Xan er fan af padel. Men også rugby! Og hans indlæg er lige så stødende. Fysisk træner af flere padel, graver han atypiske indlæg eller beskæftiger sig med aktuelle emner. Det giver dig også nogle tip til at udvikle din fysik til padel. Det er klart, at han pålægger sin stødende stil som på feltet af padel !