Vi har set, at klubbernes økonomiske rentabilitet padel kan vise sig at være lang, selvom produktet er lovende for fremtiden. Vi ser faktisk, at denne praksis tiltrækker flere og flere mennesker hver dag. Det er dog stadig for lidt kendt til at håbe på klubbers hurtige rentabilitet. padel. Omkostningerne, der genereres til oprettelsen af ​​disse klubber, forbliver ret høje, det vil tage år for en klub at have et reelt investeringsafkast.

I et andet trin analyserede vi begrebet social praksis for denne aktivitet, og vi blev endelig enige om, at padel har mange elementer, der beviser arten af ​​denne praksis. Ifølge teorien om social praksis, faktisk padel har mange elementer, som denne teori minder os om, men denne sportslige praksis er stadig for lidt udviklet til at bekræfte dens natur.

Takket være vidnesbyrd fra mange fagfolk konkluderede vi, at denne praksis for øjeblikket kun er en kollektiv praksis. I dag berettiger oprettelsen af ​​samfund, professionelle netværk inden for klubben samt de forskellige aktiviteter, der arrangeres af klubben, ikke oprettelsen af ​​en social praksis for øjeblikket. Disse elementer fremmer bestemt sociale bånd, men det vil tage tid for der at være en reel bevægelse. padel i Frankrig, hvor alle kredse hører om denne sport.

Vi udelukker ikke tanken om, at dette vil blive en social praksis i fremtiden og dermed skabe en reel sportsbevægelse, der passer ind i franskmændenes sportsmentaliteter, såsom tennis eller fodbold.

Til vores fortolkning besluttede vi at samle to nært beslægtede temaer.

Som set tidligere padel har en økonomisk rentabilitet, der stadig er for svag, og en praksis, der ikke er stærk nok til at blive en social praksis. Vi kan se, at disse to elementer er komplementære. Faktisk så vi i vores gennemgang af litteraturen, at succesen med stavgang forklares med dets evne til at være blevet en social praksis.

Derfor kunne aktiviteten kommunikeres korrekt, og ægte samfund blev oprettet, hvilket gjorde dette produkt live og deles. Således har alle virksomheder set deres investeringer i dette produkt rentabelt.

Det er af denne grund, at vi forbinder aktørernes økonomiske rentabilitet med praksisens karakter. Forretningsmodellen for padel forbliver i øjeblikket temmelig skrøbelig, fordi kommunikationen omkring denne praksis stadig er på trods af alt sky. Derudover uden at glemme, at padel holder billedet af en "rig" sport, de dannede samfund er ikke varierede nok til at håbe på at nå flere og flere sociale kredse.

Vi har derfor flere elementer, der viser, at denne sport stadig udvikler sig, og at det vil tage et stykke tid, før en reel bevægelse finder sted.

Vi mener således, at den økonomiske model for spillerne på dette marked kun kan drage fordel af accelereret rentabilitet gennem dannelsen af ​​en social praksis, det vil sige en praksis, hvor padel betragtes ikke kun som en sport, men et middel til at komme sammen og danne sociale forbindelser mellem forbrugere, men også mellem forbrugere og producenter.

Dette er allerede tilfældet i nogle klubber, men denne tendens skal blive større for at nå ud til så mange mennesker som muligt og få samfundet til at forstå, at denne sport kan blive et sted at møde nye mennesker, men også nye professionelle projekter.

Men hvorfor gør klubber af padel fortsat oprettes overalt i Frankrig?

Vi har faktisk set, at arten af ​​denne praksis såvel som den økonomiske model, der kun er baseret på leje af jord, lærere og tilrettelæggelse af turneringer, forbliver temmelig frygtsom. I virkeligheden, selvom dette forbliver ret lavt, satser iværksættere på fremtiden, fordi de fleste mennesker faktisk ser, at denne praksis bliver en del af franske sportsvaner i den nærmeste fremtid.

Vi har set, at padel har været støttet siden 2014 af FFT, og at det tog cirka 4 år at se rigtige projekter bygget omkring denne sport (nationale turneringer, sponsorering, præsentation af sport ved større sportsbegivenheder, Paris værtsby et trin af world padel tour).

Dette beroliger iværksættere og opfatter en mulighed for at blive udnyttet. På trods af denne stadig ret lave rentabilitet ser vi, at klubberne diversificerer deres aktivitet for at blive attraktive.

Vi har bemærket, at næsten alle klubber er specialiserede i salg af afledte produkter af forskellige slags. Der er faktisk ikke behov for at banke på døren til producenter af sportsudstyr for at købe sportsudstyr, klubber tilbyder visse produkter inden for deres kabinetter lige fra salg af ketsjere, tøj og bolde til catering i form af barer til gendanne efter del af padel. Dette fremmer dannelsen af ​​sociale bånd mellem spillere og giver mulighed for at drage fordel af en ekstra indtægtskilde.

Der er også oprettet et abonnementssystem året rundt for at fastholde deres kunder og tilskynde dem til at spille til en lavere pris med et tidsrum, der er reserveret hver uge. Vi ser denne markedsføringsstrategi i mange sportsklubber, men i modsætning til dem fremmer den skabelsen af ​​samfund og en familiær atmosfære mellem spillerne.

Dette forklares med niveauet for deltagelse i klubber padel sammenlignet med en "urban fodbold" -klub for eksempel, som forbliver temmelig lav og derfor gør atmosfæren befordrende for møder og skabelsen af ​​sociale forbindelser. Derudover taler mange klubledere om en ret fair play og venlig mentalitet fra spillernes side, som ikke findes i alle sportsgrene. Dette fremmer udviklingen af ​​dette marked og sportens tiltrækningskraft.

Al denne markedsføringsstrategi gør det således muligt for klubberne at drage fordel af ekstra indtægter til lavere omkostninger. Dette kan forklare det faktum, at mange klubber i padel oprettes hvert år på trods af et marked i starten af ​​udviklingen, en sportspraksis, der stadig er for lidt kendt i Frankrig og en økonomisk rentabilitet for klubberne for længe. Væddemålet om fremtiden for mange klubejere er baseret på udviklingen af ​​det samme marked i Spanien, et naboland, hvilket er et meget stærkt argument i væksten af ​​disse klubber i Frankrig.

 Tema 1 
Markeds synlighedü Udvikling af ekstern kommunikation og ikke kun tilfredsstillelse med “mund til mund”.

 

ü Bevidsthed om, at FFT nu ser padel som et løftestang til vækst.

 

ü Den padel kunne hjælpe tennis med at komme sig, er ledere nu fokuseret på at udvikle padel.

 

ü Virksomheder skal støtte denne udviklingsstrategi (forfremmelser, sponsorering osv.)

 

ü Fremme troværdigheden af ​​denne sport i Frankrig, så denne sport ikke bliver en “fad”.

 

ü Forbrugernes rolle er meget vigtig for at tiltrække de mest kommercielle strukturer og få virksomheder til at satse på en blomstrende sport.

 

ü Sponsorering er et væsentligt element for et sportsmarked. Det er derfor, at padel skal fortsætte med at fokusere på konkurrence.

 

ü Alle disse elementer vil fremme indflydelsen fra denne sport på nationalt niveau.

 

Tema 2
En kollektiv praksis ved at bliveü Sportspraksis er stadig for lidt kendt til at håbe på en god rentabilitet kun baseret på leje af grunde, træning ... osv.

 

ü Den naturlige dannelse af en social praksis over tid vil fremme klubbernes rentabilitet og indflydelsen fra denne sport.

 

ü Iværksættere satser på fremtiden og ser denne praksis blive en del af franske sportsvaner.

 

ü Klubberne diversificerer deres aktivitet for at blive attraktive (afledte produkter, catering, abonnementssystem året rundt osv.)

 

ü En atmosfære, der fremmer dannelsen af ​​sociale og professionelle forbindelser.

 

ü Den fortsatte oprettelse af klubber padel i Frankrig viser, at på trods af for lang økonomisk rentabilitet har mange klubber genbrugt data fra det spanske marked for at kunne satse godt på fremtiden i denne praksis.

 

 

 

 

Tanguy Le Roux

Studerende i Master 2 iværksætteri og innovation ved IESEG SCHOOL OF MANAGEMENT i Paris og lidenskabelig med sport besluttede jeg at afsætte min afslutning på studiet til fremkomsten af padel i Frankrig som en sport og social praksis og den tilhørende markedsudvikling. Efter at have boet 22 år i Marokko og i 5 år i Frankrig er jeg meget glad for at kunne dele mine færdigheder.