Ifølge de seneste data fra Google Trends (maj 2025), padel oplever en spektakulær vækst i dens globale interesseI løbet af otte år har Google-søgninger omkring søgeordet "padel" registreret en 18% stigning, hvilket afspejler en global dille for denne hurtigt voksende ketchersport.

En eksponentiel kurve siden 2020

Grafen over udviklingen i søgevolumen mellem 2016 og 2025 fremhæver en markant fremgang fra 2020, med fortsat acceleration indtil 2024. Popularitetsindekset baseret på en skala fra 100 viser, at padel har tredoblede sin relative vægt i globale forespørgslerog når næsten den maksimale tærskel. Tendensen viser sig ikke ingen tegn på åndenødTværtimod: den høje stabilitet i volumenet i 2024 og 2025 tyder på en endnu bredere demokratisering.

Denne udvikling bekræfter, at padel ikke længere blot er et spansktalende eller sydeuropæisk fænomen, men en generelt efterspurgt sport.

I 2025 vil padel nå toppen i Google-søgninger

Nye lande driver dynamikken

Et andet visuelt højdepunkt vækstlande inden for padel-relateret forskning mellem 2023 og 2024. Den Litauen, Tunesien og Kroatien er i toppen af ​​ranglisten, hvilket illustrerer etableringen af ​​padel langt ud over dens traditionelle højborge.

Top 5 lande med stærk vækst i interessen for padel:

  1. Litauen
  2. Tunesien
  3. Kroatien
  4. UK
  5. Colombia

Interessen fra lande som Marokko, irland, Schweiz, Indonesien eller Malaysia viser, at padel trænger ind på markeder, hvor tenniskulturen er mere diskret. Nordafrika, Sydøstasien og Østeuropa er således blandt de nye udviklingscentre.

I 2025 vil padel nå toppen i Google-søgninger

En voksende global tilstedeværelse

Verdenskortet, der tilbydes af Google Trends, skelner mellem interesseniveauerne:

  • En mørkeblå, lande med et meget højt antal søgninger.
  • En lyseblå, dem med en mere moderat interesse.

De mørke områder er fortsat domineret af Spanien, Portugal og nogle latinamerikanske lande. Men Nordeuropa, Nordafrika, Sydøstasien og Oceanien bevæger sig gradvist mod større synlighed takket være en stigning i klubber og arrangementer.

Padel er ved at nå en ny milepæl, nemlig global popularitetVæksten på +18% i Google-søgninger på otte år, kombineret med den hurtige etablering i geografiske områder, der stadig var jomfruelige for et par år siden, faktisk en af ​​de mest dynamiske sportsgrene i verdenDenne tendens åbner lovende perspektiver for brands, forbund og investorer, der ønsker at udnytte et marked, der stadig er ungt, men boomer.

Kilder: Playtomic / PwC Strategy&

Frank Binisti

Franck Binisti opdagede padel på Club des Pyramides i 2009 i Paris-regionen. Siden da har padel været en del af hans liv. Du ser ham ofte på turné i Frankrig for at dække store franske padel-begivenheder.