På hans officielle Twitter - derefter videresendt på hans Instagram-side- Fernando Belasteguin ønskede at sende en ny besked til brands: vigtigheden af ​​at støtte unge spillere.

Kongens Tale

 Husk for et par uger siden, Bela havde allerede udfordret sponsorer til at opmuntre dem til at satse på unge mennesker.

"Tillykke Javi og Miguel, og tak til de mærker, der stoler på dem. Forhåbentlig hjælper dette brands med at understøtte pre-previas og previas-spillere. Dermed vil de kunne træne mere, og det vil give mere konkurrenceevne og SHOW”, skriver han denne gang med henvisning til kvalifikationen af Leal/Semmler for quarterbacks.

smukt tweet

Bunden af ​​problemet

Det er ikke nok at inkriminere brands, der ikke sponsorerer unge pre-previa og pre-via spillere, vi skal forstå hvorfor mærker gør det ikke ved at sætte sig i en sponsorchefs sted.

Faktisk kun de spillere, der spiller i kvartfinalerne i lodtrækningen World Padel Tour -det vil sige 16 spillere og 16 spillere, der ofte er ens- drage fordel af en streaming (og stadig blandt piger udsendes kun to fjerdedele...)

Kun spillere, der spiller i semifinalerne i lodtrækningen World Padel Tour -det vil sige 8 spillere og 8 spillere, der ofte er ens- drage fordel af en tv-udsendelse.

Med en synlighed, der er reduceret til billederne af spilleren, som WPT offentliggør på sit websted, til spillernes sociale netværk (mere eller mindre arbejdede), og til artiklerne i specialpressen, afkast af investeringen nogle gange virker det kompliceret at opnå for et mærke.

Manglende synlighed er den store årsag til, at brands har svært ved at satse på spillere af padel. Hvordan vender man tendensen?

World Padel Tour Xenia Clasca høj bold

Hvilke løsninger?

Det første, der umiddelbart kunne hjælpe, ville være en streaming-gentransmission af alle kampene i World Padel Tour -fra den første pre-previa kamp til finalen-. Dette ville være en total ændring af politik for WPT, som ikke ønsker at filme disse møder i øjeblikket, sandsynligvis fordi det endnu ikke er rentabelt nok. Men med niveauet stigende i kvalifikationen, kan vi tro, at flere og flere vil være interesserede i disse kampe.

Le World Padel Tour også forbudt at tage billeder eller filme kampene til pressen og til andre spillere. Denne kontrol skader i sidste ende alle de spillere, der ikke spiller hovedtrækket. Faktisk kan man forstå, at WPT ikke ønsker at afsætte ressourcer til kampe af mindre betydning, men specialiserede websteder vil med glæde dele disse billeder af padel højt niveau. Og det ville i høj grad hjælpe spillere til at sælge sig selv til sponsorer...

En anden løsning for spilleren kunne være at tage sig af sine sociale netværk for at øge sin synlighed. Vi kan tage eksemplet medAlba Galan. Hun er ikke en topspiller, men hendes personlighed og hendes 48 Instagram-følgere hjælper hende med at få flere sponsorer, og dermed leve af sin passion. Det er selvfølgelig svært at bede en spiller om det padel at blive en influencer på sociale netværk, men denne overskydende funktion kan være meget nyttig for ham...

Ud fra hans navne kan vi gætte hans spanske og italienske oprindelse. Lorenzo er en flersproget passioneret sport: journalistik efter kald og begivenheder ved tilbedelse er hans to ben. Han er den internationale gentleman af Padel Magazine. Du vil ofte se det på de forskellige internationale konkurrencer, men også på de store franske begivenheder. @øjeafpadel på Instagram for at se hans bedste billeder af padel !